Search
Now showing items 1-3 of 3
Lärobokens användning - betydande för elevers uppfattning av ämnet matematik?
(2007)
Syfte
Vårt syfte är att undersöka om det finns någon relation mellan å ena sidan ett par lärares sätt att använda en
lärobok i sin undervisning och å andra sidan elevernas uppfattning av och attityd till ämnet matematik. ...
Matematik i förskoleklass – ett antal sidor i en bok eller lustfylld lek?
(2011)
Sammanfattning
Det ämne som sägs vara mest beroende av lärobok är matematik, vilket kan ha både fördelar
och nackdelar. Vårt intresse låg i att ta reda på hur lärare uppfattar användning av
förlagsproducerat läromedel, ...
Teater spelar roll i matematikundervisningen: En kvalitativ studie om hur sju lärares attityder till sin matematikundervisning påverkas genom en teaterföreställning
(2008)
Syfte
Studiens syfte var att påverka sju lärares attityder till sin matematikundervisning.
Syftet förtydligades genom fem frågeställningar, dessa var:
· Hur beskriver lärarna sin matematikundervisning?
· Vad innebär ...