Search
Now showing items 1-4 of 4
I lekens värld en studie kring några pedagogers och föräldrars syn på lek och dess betydelse för lärande, språkutveckling och könsidentitet
(2008)
Syfte
Huvudsyftet med denna undersökning är att ta reda på vad lek har för betydelse för barns lärande och sociala utveckling.
Syftet är också att undersöka om lek och leksaker har någon betydelse för barnets val av ...
Språksvårigheter eller möjlig utveckling? En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med barn som har språksvårigheter
(2011)
Sammanfattning:
Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur förskollärarna upptäcker och arbetar med barn med
språksvårigheter.
Huvudfrågor: Vad säger tidigare forskning om språksvårigheter hos barn och möjligheten ...
Musik som ett hjälpmedel för de yngsta barnens språkutveckling
(2009)
Våra erfarenheter är att musik på småbarnsavdelningar upplevs som en rolig aktivitet utan
baktanke. Därför var vårt syfte med rapporten att undersöka om, och i så fall hur pedagoger
använder musik som hjälpmedel för de ...
Språkutveckling i förskolan En kvalitativ undersökning kring förskollärares arbetsmetoder och teorier
(2007)
Syfte:Vårt syfte var att undersöka olika förskollärares syn på deras metoder och
arbetssätt när det gäller barns språkutveckling samt vilka teorier deras
verksamhet bygger på. Vi ville jämföra förskollärarnas olika tankar ...