Search
Now showing items 1-6 of 6
Min är inte fin längre! – En studie om hur barn stöttas i sitt spontana bildskapande.
(2014)
Syfte och huvudfråga: Syftet med studien var att undersöka vilka uppfattningar som fanns
hos pedagoger om barns spontana bildskapande. Då vi utifrån våra tidigare erfarenheter tyckt
oss se olika synsätt hos pedagoger i hur ...
Förskolläraryrkets historiska professionsprofilering. Begränsningar och förutsättningar.
(2014)
Abstract
Problem: I och med den nya revideringen av läroplanen för förskolan Lpfö (rev.010) stärk-
tes förskollärarens uppdrag och ansvarfördelningen inom arbetslaget tydliggjordes. Detta för
att bland annat kunna öka ...
Att urforma en pedagogisk miljö för att stödja barn inom autismspektrumtillstånd i förskolan. En litteraturstudie
(2014)
Abstract
Syfte: Syftet med denna litteraturöversikt var att undersöka vad forskning visar gällande hur
pedagogiska miljöer i förskolan kan anpassas för att främja delaktighet för barn inom
autismspektrumtillstånd.
Metod ...
Den fria leken i förskolan – Kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar av den fria lekens betydelse för barns lärande
(2014)
Sammanfattning:
Syftet med vårt arbete var att synliggöra förskollärares skilda uppfattningar av den fria leken i förskolan, hur
förskollärare ser på sin egen roll i den fria leken, samt hur de ser på den fria lekens ...
En intervjustudie med fokus på pedagogers arbete kring musik i förskolan Kursansvarig intuition: Pedagogen
(2014)
Sammanfattning
Examensarbetet behandlar pedagogers tankar kring musik som innehåll och metod på deras
arbetsplats. Syftet med examensarbetet är att synliggöra de aspekter som arbete med musik
kan tillföra i förskoleverksamheter ...
”Monstret säger Aaaaa” en undersökning om surfplattan i förskolan
(2014)
Syfte: Studiens syfte var att undersöka två olika förfaranden att introducera en ny ABC-app för barnen. Då de
förfaranden var något vi observerat i verksamheten ville vi även undersöka om pedagogerna använder dessa som
ett ...