• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 48

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Förskoleklassens läromedel i matematik – vad som används och hur 

Wångdahl, Pia (2011)
Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad pedagoger i förskoleklass har för syn på läromedel i matematik och vad de erbjuder barnen för variation av dessa läromedel. Huvudfråga: Min huvudfråga är vilka läromedel som ...
Thumbnail

På vilka grunder planerar lärare sin matematikundervisning – En studie om hur tre lärare planerar sin matematikundervisning i år 1. 

Fernhall, Per; Gustavsson, Catharina; Karlsson, Linda (2011)
Efter erfarenheter från vår verksamhetsförlagda utbildning har vi upptäckt att matematikundervisningen i skolan kan se avsevärt annorlunda ut beroende på vilken skola man undervisar på. Vi ville undersöka vilka utgångspunkter ...
Thumbnail

Dokumentation av matematik på förskolan ­ en studie om pedagogers erfarenheter 

Karlsson, Malin; Hagberg, Cathrine (2008)
Sammanfattning Vår studies syfte är att ta reda på pedagogers erfarenhet av dokumentation och dess stödjande roll för utveckling av verksamheten kring matematik i förskolan. Våra huvudfrågor har under arbetets gång varit: ...
Thumbnail

“Fröken, jag förstår inte?” - en kvalitativ undersökning om hur lärare ser på matematikens språk och dess begrepp 

Krüger, Filippa; Estelius, Sofia (2014)
Sammanfattning: Syftet med examensarbetet är att undersöka lärares kunskaper och erfarenheter om matematikens språk och dess begrepp. Tidigare forskning visar att elever har svårt med matematikens språk och begrepp. Vad ...
Thumbnail

A, b, c – en komparativ studie av läromedel i de inledande matematikkurserna i Gy 2011 

Unknown author (2012)
Sammanfattning Syftet med studien har varit att jämföra det centrala innehållet, kunskapskraven och några läromedel för de inledande matematikkurserna i Gy 011, Matematik 1a, 1b och 1c. Studien fokuserar på två underrubriker ...
Thumbnail

Matematik på en förskola ­ Vad står i läroplanen och behövs ämnesdidaktiska kunskaper? 

håkansson, anna; wolf, åsa (2007)
SyfteSyftet med vår fallstudie är att undersöka om några lärare följer förskolans läroplan när det gäller matematik. Vi vill också ta reda på matematikinnehållet på en förskola samt om lärarna där vet vad barnen lär sig ...
Thumbnail

MATEMATIK I FÖRSKOLAN. MED DIDAKTISKA VERKTYG. 

Bengtsson, Anna; Matematik, Skapande verksamhet för tidigare åldrar (2011)
SAMMANFATTNING: Enligt de två senaste PISA-undersökningarna som har gjorts över 15-åringars matematikkunskaper, blir Sveriges ungdomar sämre på matematik. Inledningsvis ställer jag mig frågorna: Hur ska Sverige vända den ...
Thumbnail

"Attityder till matematik" ­ En studie om 18 grundskoleelevers attityd till ämnet matematik. 

Åsa Hammarsten; Kathrine Lindkvist Jensen (2007)
Bakgrund: Under vår utbildning och verksamhetsförlagda utbildning har vi uppmärksammat att elevers attityd till ämnet matematik ändras genom åren i grundskolan. Vi har under vår utbildning diskuterat och funderat vad det ...
Thumbnail

Matematikundervisning – ett ämne där eleverna undervisar sig själva? 

Bergström, Lisa; Bond, Stina; Skogsén, Marie (2011)
Sammanfattning: Syfte och undersökningsproblem Syftet med studien är att undersöka hur matematikundervisningen styrs av läroboken. Vi försöker få ökad insyn i hur läromedel i matematik ser ut i relation till den nya ...
Thumbnail

Ämnesintegration och matematikundervisning i relation till entreprenöriellt lärande 

Bamadi, Siamak (2011)
De kommande reformerna i hela utbildningssystemet som har för avsikt att stimulera entreprenörskap innebär att ämnesintegration och matematik på allvar ska beaktas som en möjlig arbetsform av alla matematiklärare i skolan. ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

Author||| (3)Andersson, Angelica (1)Anderälv, Carina (1)Andrén, Johannes (1)Anna Melin (1)Augustin, Anna (1)Balke, Henrik (1)Bamadi, Siamak (1)Bengtsson, Aina (1)Bengtsson, Anna (1)... View MoreSubject
Matematik (48)
förskola (4)förskoleklass (3)läromedel (3)undervisning (3)arbetssätt (2)Förskola (2)förskolan (2)Förskoleklass (2)innehåll (2)... View MoreDate Issued2011 (12)2007 (8)2009 (7)2008 (6)2012 (5)2014 (4)2010 (3)2013 (2)2005 (1)Has File(s)
Yes (48)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV