• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 41

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Matematik i förskolan - En intervjuundersökning om förskollärares uppfattningar kring matematik i förskolan med huvudfokus på barns tal- och antalsförståelse 

Benjaminsson, Emma (2011)
Huvudfråga Hur ser förskollärare på matematik i förskolan? Metod och material Undersökningen bygger på en kvalitativ studie med halvstrukturerade intervjuer som metod. Den är inspirerad av fenomenografi som forskningsansats, ...
Thumbnail

Min är inte fin längre! – En studie om hur barn stöttas i sitt spontana bildskapande. 

Säveskog, Emma; Adamsson, Anna (2014)
Syfte och huvudfråga: Syftet med studien var att undersöka vilka uppfattningar som fanns hos pedagoger om barns spontana bildskapande. Då vi utifrån våra tidigare erfarenheter tyckt oss se olika synsätt hos pedagoger i hur ...
Thumbnail

"Det går att överleva utan lek men inte leva" En studie om pedagogers förhållningssätt till barn som inte leker 

Ekelund Lotta; Hallen Anneli (2007)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Anledningen till att vi valt ta upp ämnet om barn som inte leker var att vi sett fall ute i verksamheten där ...
Thumbnail

Förskolläraryrkets historiska professionsprofilering. Begränsningar och förutsättningar. 

Unknown author (2014)
Abstract Problem: I och med den nya revideringen av läroplanen för förskolan Lpfö (rev.010) stärk- tes förskollärarens uppdrag och ansvarfördelningen inom arbetslaget tydliggjordes. Detta för att bland annat kunna öka ...
Thumbnail

Den estetiska matematiken i förkolan 

Eriksson, Daniel; Carlsson, Carina (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: Den estetiska matematiken i förskolan - En kvalitativ studie om hur estetiska uttrycksformer används för att understödja förskolebarns grundläggande matematikförståelse Författare: Daniel Eriksson & Carina ...
Thumbnail

Flickor, pojkar eller individer? – En studie om pedagogers förhållningssätt ur ett genusperspektiv på en Reggio Emilia-profilerad förskola. 

Lindsköld, Pernilla (2011)
Syftet med studien var att undersöka pedagogers förhållningssätt till flickor och pojkar vid samling- och måltidssituationer på en Reggio Emilia-profilerad förskola. Dessutom har jag fokuserat på pedagogernas tankar om ...
Thumbnail

Sagor, barnböcker och barnboksfigurer som pedagogiskt material i förskolan 

Olsson, Anette; Johansson, Anna (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: Sagor som pedagogiskt material Författare: Anette Olsson, Anna L - Johansson Termin och år: VT-08 Kursansvarig institution: Sociologiska institutionen Handledare: Åke Lennar Examinator: Rapportnummer: VT ...
Thumbnail

Barns lek och lärande 

Bachaay, Hana (2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket sätt bidrar leken till barns lärande i ...
Thumbnail

Att urforma en pedagogisk miljö för att stödja barn inom autismspektrumtillstånd i förskolan. En litteraturstudie 

Unknown author (2014)
Abstract Syfte: Syftet med denna litteraturöversikt var att undersöka vad forskning visar gällande hur pedagogiska miljöer i förskolan kan anpassas för att främja delaktighet för barn inom autismspektrumtillstånd. Metod ...
Thumbnail

Fri lek i förskolan - En studie om pedagogers syn på den fria leken i förskolan. 

Forsman, Susanne; Othzén, Solveig (2007)
Syfte: Vårt huvudsyfte är att ta reda på hur några av dagens pedagoger i förskolan ser på den fria leken. I vårt arbete vill vi också undersöka hur det förhåller sig mellan aktuell ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAdamsson, Anna (1)Andersson, Elin (1)ANdersson, Emma (1)avenius, emelie (1)Bachaay, Hana (1)Bajrektarevic, Emina (1)Bartmar, Kajsa (1)Benjaminsson, Emma (1)Berg, Maria (1)Birgitta Ekman (1)... View MoreSubject
Förskola (41)
språkutveckling (4)barn (3)Fri lek (3)Lek (3)lärande (3)pedagog (3)Pedagoger (3)Delaktighet (2)estetisk verksamhet (2)... View MoreDate Issued2008 (8)2011 (7)2012 (6)2014 (6)2007 (5)2010 (4)2009 (2)2006 (1)2013 (1)2015 (1)Has File(s)
Yes (41)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV