Search
Now showing items 1-10 of 108
Det räcker att ta i lite för hårt för att råka illa ut, en undersökning om lärares rättigheter i, samt åsikter om, akuta konfliktsituationer.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstrakt
Institution
Göteborgs universitet
Författare
Daniel Larsson, Ulf Nilsson
Titel
Det räcker att ta i lite för hårt för att råka illa ut, en undersökning om lärares rättigheter i, samt åsikter om, akuta ...
En studie om helordsinriktad läs- och skrivundervisning – och dess lämplighet för flerspråkiga elever
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Examinationsnivå: Examensarbete inom det allmänna utbildningsområdet för
lärarprogrammet (10 p)
Titel: En studie om helordsinriktad läs- och skrivundervisning – och dess lämplighet för
flerspråkiga elever
Författare: ...
Sagan, lärandet och utanförskapet – En litteraturstudie om sagans roll för att motverka utanförskap
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete på lärarprogrammet
Antal sidor: 39 sidor
Titel: Sagan, lärandet och utanförskapet – En litteraturstudie om sagans roll för att motverka utanförskap
Författare: Tobias Jonasson & Ola ...
IKT – Va, vad är det? – IKT som ett verktyg i skolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Sammanfattning
Arbetets art: Examensarbete 10 poäng inom nya lärarprogrammet
Titel: IKT – Va, vad är det? – IKT som ett verktyg i skolan
Antal sidor: 39 sidor
Författare: Martin Björklund och Andrea Roy
Handledare: ...
Utbildningspolitiskt kunskapssyn i Sverige och Kalifornien
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel: Utbildningspolitiskt kunskapssyn i Sverige och Kalifornien
Antal sidor: 29
Författare: Emelie Holmberg
Typ av arbete: Examensarbete (10p)
Handledare: Daniel Seldén
Examinator: Karin Fogelberg
Institution: ...
”Om skolan är fin så trivs man bättre” En studie av den fysiska skolmiljöns betydelse för elevernas inställning till skolan och det egna skolarbetet
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Institution: Etnologiska Institutionen
Författare: Annika Jantén och Emelie Martinsson
Arbetets titel: ”Om skolan är fin så trivs man bättre”
En studie av den fysiska skolmiljöns betydelse för elevernas
inställning ...
”Det är såna hjältar vi vill ha i det här landet!” En analys av maskulinitet i Peter Birros dramatik, applicerad på den bild av maskulinitet som förmedlas i skolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Elverkets dramatikergrupp är en satsning från Dramaten för att få fram och spela ny svensk
samtidsdramatik. En av de mest spelade av dessa pjäser är Peter Birros Arbetarklassens sista
hjältar, som ingår i antologin 8 ...
Professionalism, lärare och läroböcker – En studie av läroböcker och lärares professionalism i gymnasieskolan och grundskolans senare åldrar
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel Professionalism, lärare och läroböcker
– En studie av läroböcker och lärares professionalism i gymnasieskolan
och grundskolans senare åldrar
Institution Göteborgs universitet sociologiska institutionen
Arbetets ...
”Man måste kunna skriva en bok för att kunna läsa den” En kvalitativ studie om elevers inställning till läsning och skrivning.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Carina Lagerholm och Linda Nyberg: ”Man måste kunna skriva en bok för att kunna läsa
den” En kvalitativ studie om elevers inställning till läsning och skrivning. Göteborgs
universitet: Examensarbete inom ...
Kön och genus -En studie om pedagogers förhållningssätt till flickor och pojkar i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Institution: Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Författare: Maria Olsson, Madelene Olsson och Anna-Karin Qvillby
Titel: Kön och genus -En studie om pedagogers förhållningssätt ...