Search
Now showing items 1-3 of 3
Elevinflytandets möjligheter Hur en grupp elever och lärare ser på det informella inflytandet
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Syftet med vår undersökning var att ta reda på hur en grupp lärare och en grupp grundskoleelever uppfattar elevinflytande utifrån sina perspektiv och referensramar. Undersökningen bygger på en kvalitativ studie ...
Genus och jämställdhet i förskolan- ett bidrag till förståelse av förskolelärares syn på genuskunskapens betydelse
(2007)
Syftet med studien var att undersöka hur förskolelärare såg på betydelsen av att ha kunskap
om genus. Frågeställningarna var: Hur ser pedagoger i förskolan på utbildning i genus?
Vilken betydelse tycker pedagoger genuskunskap ...
Skolklassindelning - under elevernas skolgång förskoleklass - SÅ 6
(2009)
Sammanfattning:
Syfte: Syftet med vår studie är att gå ut på tre olika skolor och se hur de gör sina förskoleklassindelningar. Vi vill
även gå ut för att få se tre olika metoder på hur man kan bevara klasserna mellan ...