• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 68

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Portfolio, lärande och makt – En studie om portfoliometodiken i förskolan 

Storme, Henrietta; Lindberg, Lise-Lott (2010)
Syfte: I det här arbetet studeras vilket lärande som synliggörs dels i portfolion och dels i pedagogers tankar kring portfolion som ett verktyg för att synliggöra barns lärande. Huvudfrågor: Vem avgör vad som ska finnas ...
Thumbnail

IKT – Va, vad är det? – IKT som ett verktyg i skolan 

Roy, Andrea; Björklund, Martin (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Sammanfattning Arbetets art: Examensarbete 10 poäng inom nya lärarprogrammet Titel: IKT – Va, vad är det? – IKT som ett verktyg i skolan Antal sidor: 39 sidor Författare: Martin Björklund och Andrea Roy Handledare: ...
Thumbnail

En ny förskollärarutbildning 

Philipsson, Mari; Aas, Sissel (2012)
Sammanfattning: Syftet med vår uppsats är att undersöka eventuella konsekvenser av införandet av den nya förskollärarutbildningen LP11, för studenternas utbildning, arbetsmarknadens förväntningar och barns lärande. Vår ...
Thumbnail

Dramats betydelse i förskoleklassen - En enkätstudie besvarad av lärare 

Krusenstierna, Jeanette von; Nilsson, Charlotte (2007)
Syfte Vårt syfte är att se vilket utrymme lärarna ger drama i förskoleklassen och vilken funktion de anser drama har för elevernas utveckling. Metod Vårt tillvägagångssätt för att nå syftet har varit att lämna ut 51 stycken ...
Thumbnail

Lek och lärande 

Åberg, Rebecka (2012)
Sammanfattning Vårt syfte har varit att undersöka hur pedagoger i förskola, förskoleklass och skola uttrycker sig kring att använda lek som metod för lärande i verksamheten med barn och elever. Vi vill undersöka i vilken ...
Thumbnail

Det respektfulla bemötandet, En kvalitativ undersökning av hur lärare förhåller sig till begreppet respekt 

Eriksson, Marlena; Garwi, Dina (2013)
Sammanfattning Då vårt syfte med denna undersökning är att undersöka betydelsen av begreppet respekt, och koppla det till lärande, har vi valt att vända oss till lärarna. Vi vill undersöka lärarens perspektiv på respekt ...
Thumbnail

Vad avser läraren? Vad erfar eleverna? 

Carlsson, Johanna; Larsson, Therese (2011)
Vårt syfte med den här uppsatsen är att jämföra lärares syn på det eleverna ska lära sig vid ett specifikt lektionstillfälle med vad elever upplever att de lärt sig under samma lektion. För att ta reda på hur bra/mindre ...
Thumbnail

Lek, lärande och utveckling - en litteraturstudie om barns lek 

Spencer, Malin (2011)
Vi har haft som avsikt att belysa vikten av att arbeta med leken som en medveten metod för barns lärande. Vårt syfte med arbetet är att fördjupa vår förståelse kring barns lek, lärande och utveckling i förskolan. Vi har ...
Thumbnail

Aspekter på lärande och läromedel: En undersökning av lärares val av läromedel i skolans hem- och konsumentkunskap 

Freij, Anna; Settergren, Camilla (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstrakt Arbetets titel: Aspekter på lärande och läromedel: En undersökning av lärares val av läromedel i skolans hem- och konsumentkunskap Arbetets art: Examensarbete (10p) i det allmänna utbildningsområdet Program: ...
Thumbnail

Till månen och tillbaka igen – en studie kring lärares syn på drama i skolan. 

Unknown author (2012)
Vi har undersökt hur lärare resonerar kring drama som pedagogisk metod i grundskolans tidigare år. Anledningen till varför vi intresserar oss för detta ämne är att vi upplever att drama är ett ämne och en metod som i låg ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAas, Sissel (1)Ahlström, Madelene (1)Alvarado Mendez, Isis (1)Andersson, Jessica (1)Andersson, Karin (1)Andreasson, Malin (1)Annelie Nilsson (1)Bachaay, Hana (1)Berggren, Philip (1)Bergqvist, Marie-Helene (1)... View MoreSubject
lärande (68)
förskola (16)utveckling (14)lek (12)pedagog (9)barn (7)Lek (7)skola (4)Förskola (3)förskolan (3)... View MoreDate Issued2011 (22)2012 (9)2008 (8)2010 (6)2014 (6)2006 (5)2009 (5)2007 (3)2005 (2)2013 (2)Has File(s)Yes (68)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV