Search
Now showing items 1-3 of 3
Dokumentation av matematik på förskolan en studie om pedagogers erfarenheter
(2008)
Sammanfattning
Vår studies syfte är att ta reda på pedagogers erfarenhet av dokumentation och dess stödjande roll för utveckling
av verksamheten kring matematik i förskolan.
Våra huvudfrågor har under arbetets gång varit: ...
Psykisk och fysisk miljö - En jämförelse mellan Reggio Emilia-, Montessori- och Waldorfförskolor i Sverige.
(2009)
Sammanfattning:
Dagligen då barn kommer till förskolan sker mängder med olika möten, möten med andra barn och
vuxna. Men det sker även ett möte med en förskolemiljö, både en utomhus- och inomhusmiljö.
Syftet med vårt ...
Hur upplever lärare och elever att de nationella proven påverkar lärandeprocessen?
(2014)
Med anledning av att de nationella proven införts i årskurs 3 relativt nyligen (009) ville vi ta reda på lärares och
elevers upplevelser av dessa prov. Det finns i stort sett ingen forskning om vilka effekter proven kan ...