Search
Now showing items 1-3 of 3
Skapande och återskapande av genus i läromedel. Diskursanalys av fem läromedel i NO-ämnena med avseende på genus.
(2008)
De flesta lärare använder läroböcker i sin undervisning. Det innebär att dessa böcker har en
påverkan på skolans verksamhet och därför bör uppnå de normativa föreskrifter som styr
skolans verksamhet.
Jag ...
Musik är ju språk och språk är musik, det går inte att skilja åt liksom En studie om musik som ett redskap i tidig språkutveckling.
(2011)
Bakgrund och syfte
Syftet med vår studie var att synliggöra hur och varför pedagoger i de tidiga skolåren, förskoleklass till skolår
två, använde sig av musik som ett redskap i arbetet med tal-, läs- och skrivutveckling. ...
Hur fungerar Kiwimetoden? – en fältstudie på Nya Zeeland
(2012)
Syftet med vårt examensarbete är att undersöka den Nya Zeeländska läsutvecklingsmetoden, som vi i Sverige benämner Kiwimetoden eller stor- och lillboksundervisning, och närmare ta reda på hur material, struktur och arbetssätt ...