Search
Now showing items 1-3 of 3
”Språket är nyckeln till allt” – pedagogers syn på språkutveckling i förskoleklass i olika socioekonomiska upptagningsområden
(2014)
De frågeställningar vi har arbetat utifrån är:
Hur ser pedagoger i olika förskoleklasser på språkutvecklande arbete?
Vilka faktorer anser pedagoger i förskoleklass har betydelse för barns språkutveckling?
I vår studie ...
Att få begrepp om bråk - en läromedelsanalys i matematik om begreppsbildning av bråktal för skolår 5
(2010)
Sammanfattning:
I denna läromedelsanalys analyserades tre matematikläromedel för skolår 5. Syftet med studien var att analysera
vilket stöd lärare och elever ges vid begreppsbildning av bråktal. Det gjordes utifrån synen ...
"Bara lärare kan förändra praktiken" - En undersökning om lärares kunskaper och attityder kring modersmålsundervisning
(2007)
Syftet med mitt arbete är att undersöka kunskaper och attityder kring modersmålsundervisning bland dagens
lärare. Min huvudfråga behandlar således huruvida det råder stagnation kring modersmålsundervisning inom
skolan, och ...