Visar titlar:
Visas titlar 2325-2331 av 2331
-
y = x + 5 - En studie om GeoGebra som begreppsutvecklande verktyg
(2011)Algebra är en del av matematiken som ofta uppfattas som svår och abstrakt av elever i svenska skolor såväl som i skolor utomlands. Att hitta medel som hjälper eleven att ta till sig och förstå algebra är således av hög ... -
Yngre elevers användande av fingertal
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2013)Syftet med denna studie är att med variationsteorin som teoretisk grund undersöka undervisningen i två elevgrupper i årskurs 1 där fingertalen, beskrivna av Dagmar Neuman, introducerades. Studien belyser (i) vilka mönster ... -
Yngre elevers möten med läs- och skriftspråket i förskoleklass
(2010)Abstract Syftet med vår uppsats var att undersöka vilka arbetssätt och strategier pedagoger använder i läs- och skrivinlärning i arbetet med barn i förskoleklass. Vi utgick ifrån våra frågeställningar: Vilka arbetsmetoder ... -
Yrkesförberedande program Vs. Studieförberedande program - en intervjustudie om lärares undervisning på olika program.
(2009)Abstract Syftet med denna undersökning var att försöka ta reda på om undervisningsnivån är likvärdig på de yrkesförberedande – och studieförberedande gymnasieprogrammen, och om lärarnas syn på dessa elever skiljer sig åt. ... -
Yrkeskursers överensstämmelse med arbetsplatsförlagd utbildning
(2009)Syfte Det övergripande syftet är att undersöka i vilken mån utbildningen känns meningsfull och motiverande för elever på yrkesprogram. Ett ytterligare syfte är att ur ett elevperspektiv beskriva upplevelsen av de praktiska ... -
Yrkeslärares bedömning av byggelever i verkstadsämnet
(2012)Sammanfattning Syfte Syftet med detta arbete var att undersöka om bygglärarens yrkesutbildning och yrkesbakgrund har betydelse för bedömningen av yrkeseleverna på Bygg- och anläggningsprogrammet och vilka kunskaper som ... -
Yttre påverkande faktorer i barns lärande En jämförande studie mellan Sverige och Syrien
(2007)Syftet Syftet för mitt examensarbete är att jämföra den svenska och den arabiska förskolan utifrån pedagogens perspektiv och utgångspunkter såsom teorier, synen på barnen och läroplan vilka alla är faktorer som påverkar barns ...