Search
Now showing items 1-7 of 7
Utvärderingsperspektiv på en e-myndighet under utveckling
(2007-04-25)
Myndigheter som levererar e-tjänster till sina användare har idag många olika modeller att utvärderas mot. Vår uppsats riktade sig mot en utvärdering och analys av några av dessa utvärderingsmodeller för e-myndigheter. ...
Säg det med video Videobedömning i språkkurser
(2017-09-04)
I denna studie belyses hur arbetsmetoden videobedömning upplevs av både lärare och elever inom tre språkkurser på den kommunala vuxenutbildningen i Kristianstad. Studien beskriver också hur arbetsmetoden kan berika ...
ATT LEDA OCH STYRA FÖR DIGITALT LÄRANDE En fallstudie om upplevda förutsättningar för digitalisering och lärande i offentlig verksamhet
(2018-07-04)
I en omvärld som erbjuder och förutsätter digitala tjänster och digitala lösningar för hantering som tidigare skett på analogt vis, krävs en allt högre förståelse för digita-liseringens förutsättningar och utmaningar inom ...
E-deltagande i stadsbyggnad KOMMUNIKATION, LÄRANDE OCH KONSULTATION I E-PLANERING
(2016-09-20)
Försök att utveckla medborgardeltagande inom stadsplanering fokuserar ofta på att bredda
och öka deltagandet snarare än att fördjupa det. Forskning har fokuserat på ton och stil i
aktiviteterna samt i vilken utsträckning ...
iPad en kommunikationsbrygga till inkludering? – En studie om ett Skoldatateks insatser kring nyanlända elever
(2016-09-15)
Att ta emot nyanlända elever, som inte behärskar det svenska språket, har blivit en allt vanligare uppgift i den svenska skolan. En framgångsfaktor är att de nyanlända elevernas första möte med den svenska skolan blir ...
LOOPS LEARNING MANAGEMENT SYSTEM En studie ur ett infrastrukturperspektiv
(2021-04-12)
Utveckling av ett Learning management system är en del av en designprocess som består
av en vision, en operativ bild och en specifikation där varje leverantör av ett LMS måste
analysera en unik designsituation. Utvecklingen ...
Samarbeta i globala team
(2007-04-25)
Globala team utsätts för många utmaningar, det kan exempelvis vara geografiskt
avstånd, kulturella skillnader och språkskillnader. Det förekommer få träffar ansikte
mot ansikte, olika teknologiska infrastrukturer, olika ...