Search
Now showing items 1-5 of 5
Framgångsfaktorer i PIM – Praktisk IT- och mediekompetens En enkät- och intervjustudie av Myndigheten för skolutvecklings- och Skolverkets fortbildningssatsning på IT-kompetens för Sveriges pedagoger 2006 – 2014
(2015-10-12)
PIM, Praktisk IT- och Mediekompetens, lanserades 2006 av Myndigheten för skolutveckling,
som en fortbildningssatsning av regeringen för att höja IT-kompetensen hos den svenska
lärarkåren. När PIM avvecklades hade 162 000 ...
ATT LEDA OCH STYRA FÖR DIGITALT LÄRANDE En fallstudie om upplevda förutsättningar för digitalisering och lärande i offentlig verksamhet
(2018-07-04)
I en omvärld som erbjuder och förutsätter digitala tjänster och digitala lösningar för hantering som tidigare skett på analogt vis, krävs en allt högre förståelse för digita-liseringens förutsättningar och utmaningar inom ...
DIGITALISERINGSPROCESSEN I VUXENUTBILDNINGEN En empirisk studie om lärares resonemang kring digitaliseringsprocessen i den kommunala vuxenutbildningen
(2017-10-03)
Bakgrunden till denna studie ligger i den samhällsutveckling som sker vad gäller digitalise-ringen. Idag avser diskussionen inte längre om eller hur människor ska använda digitala verktyg och resurser i sitt lärande utan ...
Digital litteracitet i svensk grundskola Digital litteracitet enligt svenska styrdokument och lärares praktik
(2016-10-05)
The purpose of this study has been to look into how the Swedish National Agency for Education define digital literacy and corresponding concepts in the Swedish curriculum for primary and secondary education from 1980 to ...
IKT I UNDERVISNINGEN - får lärarstudenter den beredskap som krävs?
(2017-10-03)
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lärarstudenter förbereds för att
använda sig av IKT under sin VFU. Dessutom syftar den till att ta reda på var de
skaffar den digitala kompetens som krävs om de inte får den ...