Search
Now showing items 1-10 of 106
Employee Engagement in a COVID-19 Context: Exploring communicative displays of employee engagement among enforced remote workers
(2021-11-12)
COVID-19 enforced remote work in a rapid and unplanned manner for a big part of the population, and the remote way of working is expected to continue beyond the pandemic. The extensive transition to working remotely has ...
Digital platform growth under contextual limitations. A case study of growing a complementary digital marketplace
(2021-11-15)
With the advent of digital technologies, platforms have become a digital business model with the power to disrupt organizations and industries. Firms are eager to exploit digital platforms’ immense potential for user growth ...
NÄR EN STORLEK INTE PASSAR ALLA En kvalitativ studie om hur olika personligheter hos användare påverkar utvecklingen av gamification
(2020-09-03)
Gamification är ett begrepp som syftar till att använda element från spelvärlden i helt andra sammanhang i syfte att ändra ett visst beteende samt skapa motivation och engagemang. Det finns ett ökande intresse inom ...
IN THE PRESENCE OF HUMAN-LIKENESS An Exploratory Study on How Humans Experience Artificial Agents
(2021-09-21)
Interactions with artificial agents are increasing in everyday situations, and social agents
might become the next generally adopted interface. However, whether these agents should
appear human-like or not is debated as ...
Understanding and improving quality in firm recruitment processes : A case study
(2021-11-30)
Nowadays, digitalization enables automation of manual work and repetitive tasks. This transformation facilitates higher exploitation of intellectual human resources within allocated working hours. In addition, intellectual ...
The angry decision maker - Does anger elicited by video clips influence judgments?
(2021-12-08)
In the last 20 years, the research interest on emotions’ impact on judgments and reasoning has
grown intensely (Lerner et. al, 2015). In particular, The Cognitive Appraisal Tendency
Framework, Feelings as Information ...
Hur attityder gentemot AI-rekommendationer påverkas av jämförelse med mänskliga rekommendationer : Word-of-machine effect i relation till distinktionsbias
(2021-12-08)
Dagens samhälle står för närvarande inför en ökning av AI-baserad assistans. Med grund i
detta har det blivit centralt att ta reda på hur människan ställer sig till användningen av dessa
system. Forskning kring detta, ...
Accelerated digital transformation Through the lens of sensemaking : A case study of a pharmaceutical company
(2021-12-08)
Digitalisation is a pervasive phenomenon that is challenging firms to radically
transform themselves to stay ahead of competition. This study aims to fill the
research gap that exists within the field of organisational ...
När lärare ska utveckla sin professionella digitala kompetens
(2021-11-30)
Syftet med studien var att undersöka hur lärare ser på sitt utvecklande av
professionell digital kompetens utifrån ett digitalt kartläggningsverktyg och en för
ändamålet designad plattform och utifrån frågeställningarna; ...
LÄRARES REFLEKTIONER ÖVER SIN PROFESSIONELLA DIGITALA KOMPETENS
(2021-11-04)
Lärare ska stötta elevers möjlighet att utveckla adekvat digital kompetens, och har
därmed en central roll i utvecklingen av ett hållbart och digitaliserat samhälle. Tidigare forskning visar att lärares digitala kompetens ...