Show simple item record

dc.contributor.authorLundgren, Fanny
dc.date.accessioned2024-09-20T13:30:01Z
dc.date.available2024-09-20T13:30:01Z
dc.date.issued2024-09-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/83485
dc.descriptionOnline-based distance education is increasing within higher education because of the COVID19-pandemic and the digitization of society. This highlights problems, such as the lack of competence of teaching staff which is needed to ensure the quality of the education. Earlier research shows that there are more problems, for example lack of support from the organization and the combination of factors results in online-based distance education not measuring up. This investigation is a case study with purpose to investigate how teaching staff perceive and describe that they conduct online-based distance classes; and is based upon the assumption that they do not differentiate online-based distance education and classroom-based education. Data is collected via surveys, documents, and information from the institution. The theo-retical foundation is critical theory and WPR is then used to analyze the data. The results show that teaching staff perceive that they conduct their classes differ-ently depending on whether they are online-based or classroom-based. But this is not apparent when they describe practical differences, and their values are the same re-gardless of the class being online-based or classroom-based. This combination indi-cates a cognitive dissonance. WPR indicates that the situation can be explained by the assumption that dialogue and interaction must be a part of the education and that only students who are actively participating by being verbal takes in information. The conclusion is that the problem is values and existing values must be processed so that education can be more including. The organization can, by facing this and offer support, increase the quality of online-based distance education.sv
dc.description.abstractOnlinebaserad distansundervisning ökar inom högre utbildning som en konsekvens av COVID19-pandemin och samhällets digitalisering. Det visar på problematik som, exempelvis, brist på kompetens hos undervisande personal som behövs för att säker-ställa undervisningens kvalité. Men tidigare forskning visar att det fanns fler pro-blem, exempelvis brist på stöd från organisationen, och kombinationen av faktorer resulterar i att onlinebaserad distansundervisning inte alltid håller måttet. Den här undersökningen är en fallstudie med syfte att undersöka hur undervisande personal uppfattar och beskriver att de genomför onlinebaserad distanskurser; och utgår från antagandet att de inte särskiljer onlinebaserad distansundervisning och klassrumsba-serad undervisning. Data samlas in via enkäter, dokument och information från läro-sätet. Teoretiskt grundar sig studien i kritisk teori och WPR användes sedan för att analysera data. Resultatet visade att undervisande personal uppfattar att de genomför kurser på olika sätt beroende på om de är onlinebaserade eller klassrumsbaserade. Men när praktiska skillnader beskrivs framkommer det inte och de värderar samma faktorer som viktiga oavsett undervisningsform. Kombinationen av detta indikerar en kognitiv dissonans. WPR indikerar att situationen kan förklaras av antagandet att dialog och interaktion måste vara en del av undervisningen och att enbart verbalt aktiva studenter tar till sig information. Slutsatsen blir därmed att problemet är värderingarna och dessa måste bearbetas så att undervisningen blir mer inkluderande. Organisationen kan, genom att bemöta detta och erbjuda stöd, öka kvalitén på onlinebaserad distansundervisning.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectUndervisande personals uppfattningsv
dc.subjectonlinebaserad undervisningsv
dc.subjectklassrumsbaserad undervisningsv
dc.subjectdigitala verktygsv
dc.subjecthögre utbildningsv
dc.subjectWPRsv
dc.subjectkritisk teorisv
dc.subjectTeaching staff perceptionsv
dc.subjectonline-based teachingsv
dc.subjectclassroom-based teachingsv
dc.subjectdigital toolssv
dc.subjecthigher educationsv
dc.subjectcritical theorysv
dc.titleVÄRDERINGAR RISKERAR HINDRA PEDAGOGISK UTVECKLING: EN FALLSTUDIE OM ONLINEBASERAD DISTANSUNDERVISNING INOM HÖGRE UTBILDNINGsv
dc.title.alternativeA case study about online-based distance-teaching in higher educationsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record