Innanför en varumärkestransformation: En kvalitativ studie om den interna processen vid en varumärkestransformation
Abstract
Syftet med denna studie är att undersöka en varumärkestransformations process utifrån ett internt perspektiv. Detta har utförts genom åtta kvalitativa intervjuer med ledare, rektorer och lärare på två olika skolor. Detta är ett intressant ämne då det är viktigt för företag att hålla sig relevanta i dagens snabbrörliga värld. Studien indikerar att företagstransformationer utlöser känslor från anställda där besvikelse och brist på förståelse har varit mest framträdande. Studien kan vidare konstatera att dessa känslor är ett resultat av att de inte fått vara involverade i beslut. Ytterligare bevisar uppsatsen att intern kommunikation, hantera motstridigheter och övertyga anställda att förändring är viktigt kan vara utmanande vid en transformation.
Degree
Student essay
View/ Open
Date
2024-01-23Author
Westlund, Ellen
Sandqvist, Michelle
Lindahl, Stina
Keywords
varumärkestransformation, intern kommunikation, internt perspektiv, identitet
Series/Report no.
Marknadsföring 23:6
Language
swe