Show simple item record

dc.contributor.authorMuskantor, Simon
dc.contributor.authorReinius, Charles
dc.contributor.authorRemme, Albin
dc.date.accessioned2023-12-07T16:02:52Z
dc.date.available2023-12-07T16:02:52Z
dc.date.issued2023-12-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/79379
dc.description.abstractStudiens syfte har varit att förstå och tolka hur lärare i fritidshemmet inkluderar elevernas behov och intresse i undervisningen. Vi har genomfört en kvalitativ intervjustudie. Resultatet visar att fritidslärare har många förhållningssätt för att inkludera elevernas intressen och behov. Det kom fram att en övergripande metod för att nå ut till eleverna var genom samtal och observationer. Studiens slutsats visar att eleverna får mycket inflytande och delaktighet över undervisning, men att deras intressen kan strida mot fritidshemmets normer och regler. Slutligen kom det även fram att organisatoriska faktorer hindrade fritidslärarens möjligheter att nå ut till hela elevgruppen.en
dc.language.isosween
dc.subjectKvalitativ, Intervju, Hermeneutik, Fritidshemmet, Intresse, Behov, Inflytande, Delaktighet, Planering, inkludering.en
dc.titleAtt ta tillvara på elevers behov och intressen på fritidshemmet.en
dc.title.alternativeFår alla elever vara med att påverka fritidshemmet?en
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record