Show simple item record

dc.contributor.authorAxmalm, Jasmine
dc.contributor.authorBroström, Sophie
dc.date.accessioned2023-10-26T09:51:57Z
dc.date.available2023-10-26T09:51:57Z
dc.date.issued2023-10-26
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/78985
dc.description.abstractStudiens syfte är att ta reda på hur arbetet med utomhuspedagogik ser ut i svenska fritidshem och vilka förutsättningar som krävs för att kunna arbeta med det. Vi har formulerat tre olika frågeställningar utifrån syftet. Frågeställningarna har vi sedan utgått från när vi genomfört studien. Studiens data har samlats in genom intervjuer och observation. Det har utförts semistrukturella intervjuer med utbildade lärare i fritidshem på sex olika skolor. Skolorna tillhör samma kommun och har olika inriktningar. Studiens resultat visar att de faktorer som påverkar arbetet med utomhuspedagogik främst är det dubbla uppdraget, stöd från rektorer samt tidigare erfarenheter. Vi har kommit fram till det resultatet då de lärare i fritidshem som arbetar med utomhuspedagogik avstår från det dubbla uppdraget, har stöd från rektorer och har tidigare erfarenhet. Det finns även fler slutsatser om vad som påverkar arbetet med utomhuspedagogik som vi kommit fram till i vår studie.en
dc.language.isosween
dc.subjectUtomhuspedagogik, fritidshem, platsupplevelse, dubbla uppdraget.en
dc.titleUtomhuspedagogik – varför eller varför inte?en
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record