dc.contributor.author | Andersson, Agnetha | |
dc.contributor.author | Ekström, Martina | |
dc.date.accessioned | 2023-10-24T12:20:22Z | |
dc.date.available | 2023-10-24T12:20:22Z | |
dc.date.issued | 2023-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/2077/78949 | |
dc.description.abstract | Studien behandlar området extra anpassningar och lärmiljöer på fritidshemmet. Vår studie problematiserar den upplevda bristen på extra anpassningar i fritidshemmet. I studien undersöks hur fritidsledare och lärare i fritidshem upplever arbetet med extra anpassningar och hur anpassningarna upplevs leda till förståelse, meningsfullhet och känsla av sammanhang hos elever i svårigheter. Metoden som används i studien är kvalitativ webbenkätundersökning med öppna frågor och studien tar utgångspunkt i Antonovskys (2005) teoretiska perspektiv KASAM. Studiens resultat visar att samtliga respondenter upplever att det finns behov av extra anpassningar på fritidshemmet som de arbetar på. Ett stort antal av respondenterna uppger att det saknas extra anpassningar med anledning av brist på personal, brist på ekonomiska resurser, brist på kunskap, undermåliga lokaler och för stor elevgrupp. Sammantaget uppger respondenterna att när extra anpassningar görs upplevs de leda till en ökad känsla av ett sammanhang hos eleven. | en |
dc.language.iso | swe | en |
dc.title | Hur bidrar extra anpassningar på fritidshemmet till ökad känsla av sammanhang? | en |
dc.title.alternative | En kvalitativ studie om extra anpassningar på fritidshemmet | en |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | Univerty of Gothemburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.contributor.department | Univerty of Gothemburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.type.degree | Student essay | eng |