Show simple item record

dc.contributor.authorNajib, Adam
dc.contributor.authorOlofsson, Patricia
dc.contributor.authorSahlin, Sandra
dc.date.accessioned2023-10-19T11:43:04Z
dc.date.available2023-10-19T11:43:04Z
dc.date.issued2023-10-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/78857
dc.description.abstractMålet med studien är att lyfta fram de förväntningar som lärarstudenter har på sitt kommande yrke, samt deras resonemang kring den samverkan som skall ske mellan dem och kollegor inom den ordinarie skolverksamheten. Resultatet av analysen av samtalen kring samverkan har visat sig ta sin grund i grundlärarutbildningen och den stigmatiseringen som verkställs redan på universitetet. Vi har utgått från en innehållsanalys för att få fram resonemang som vi sedan jämfört med tidigare forskning som gjort kring ämnet samverkan mellan fritidshem och skola och forskning som gjorts gällande lärarstudenters praktik och val av inriktning. Vårt material består av sex intervjuer med lärarstudenter från grundlärarprogrammet med inriktning mot fritidshem och synliggör deras kunskaper kring samverkan efter två och halvårs studier. Studien visar att den kunskap och de förväntningar som utbildningen vill förmedla och därigenom kan utbildningen behöva utvärderas i större utsträckning.en
dc.language.isosween
dc.subjectSamverkan, Fritidshem, Skola, Förväntningar, Lärarstudenteren
dc.titleSamverkan – Stämmer idealbilden med verklighetenen
dc.title.alternativeEn kvalitativ intervjustudie om lärarstudenters resonemang och syn på samverkan i utbildning och praktik.en
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record