Search
Now showing items 1-3 of 3
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
Den ”fria lekens” betydelse för barns utveckling och lärande
(2011)
Syfte: Den här studiens syfte är att försöka få en uppfattning om pedagogers syn på den ”fria
lekens” betydelse för barns lärande och utveckling. Samt försöka ta reda på hur de ser på sin
egen roll i den ”fria leken”.
F ...
Lekens betydelse för lärande och utveckling utifrån pedagogens perspektiv En kvalitativ studie gjord på Montessori och Reggio Emilia förskolor
(2008)
Syfte: Vårt syfte med detta examensarbete är att vi vill skaffa oss en uppfattning om hur
pedagogerna på Reggio Emilia samt Montessori förskolor ser på lekens betydelse för
utveckling och lärande. Vi vill också ta reda på ...