Search
Now showing items 1-3 of 3
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
Barns lek och lärande
(2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens
möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket
sätt bidrar leken till barns lärande i ...
Förskollärares resonemang kring lekens betydelse för barns lärande och utveckling. En kvalitativ intervjustudie.
(2020)
Syftet är att undersöka hur förskollärare resonerar kring lekens betydelse för barns lärande och
utveckling samt hur de möjliggör detta utifrån sitt förhållningssätt. I den barninitierade leken
men även den vuxeninitierade ...