Search
Now showing items 1-3 of 3
Matematikångest hos elever i högstadium och gymnasium. Ett urval av manifestationer, konsekvenser och aspekter av undervisningen som har intresserat forskningen.
(2022-12-14)
Syfte: Syftet är att få kunskap om vad forskningen behandlar vad gäller hur matematikångest tar sig i
uttryck, dess konsekvenser och undervisningens betydelse.
Metod: Examensarbetet innefattar en allmän litteraturstudie, ...
Formativ bedömning – hiss eller diss? - En systematisk forskningsöversikt om lärares och elevers uppfattningar och erfarenheter av formativ bedömning
(2022)
Formativ bedömning är en bedömningsmetod i skolan, och något som förespråkas inom
lärarutbildningar. Däremot har upplevelser visat att lärare ute i arbetslivet inte alltid delar
denna åsikt. Denna studie är en ...
Kompetens eller brist på resurser? En forskningsöversikt om undervisning i ämnet Idrott och hälsa med elever som har ADHD eller autism.
(2022)
Samtidigt som det har skett en ökning av diagnostiserade elever med ADHD och/eller autism
i Sverige, känner lärare att de saknar kunskap om undervisnings anpassningar utifrån dessa
diagnoser. Enligt läroplanen och svensk ...