Search
Now showing items 1-4 of 4
Rytmikens betydelse för barns lärande och utveckling – en studie om hur pedagoger ser på rytmik och dess betydelse för barns lärande och utveckling.
(2012)
Sammanfattning:
Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall hur, rytmikämnet bidrar till barns utveckling. Jag vill
även ta reda på hur rytmikpedagoger ser på sitt ämne och vad de själva anser att rytmiken ...
Allsången som gemenskapare. En intervjuundersökning om ett projekts möjligheter
(2012-09-24)
Syftet med uppsatsen är att belysa hur några pedagoger i grund- och grundsärskolan (åk 0-3) arbetar med och har användning av Allsången; ett projekt där de övar sånger med sina elever och till slut samlas för en stor ...
Pedagogers uppfattningar kring utomhusmiljön En studie om utomhuspedagogik
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte med examensarbetet är att utifrån förskollärares uppfattningar beskriva vilken betydelse
utomhusmiljön kan ha för barns utveckling och lärande, hur förskollärarna uppfattar att de arbetar ...
Synen på små barns empatiska förmåga. En kvalitativ intervjustudie med sex kvinnliga förskollärare
(2012-04-10)
Syfte: Det övergripande syftet med arbetet var att undersöka hur kvinnliga förskollärare resonerar kring småbarns förmåga att uttrycka empati i förskolan. Mina frågeställningar var: Hur resonerar förskollärarna kring små ...