Search
Now showing items 1-3 of 3
Samtalsmattan som kommunikationshjälpmedel En kvalitativ studie i grundsärskolan och gymnasiesärskolan
(2020-01-15)
Syfte
Vårt syfte med studien var att öka kunskapen om hur samtalsmattan fungerar som
kommunikationshjälpmedel för elever i språksvårigheter på två grundsärskolor och en
gymnasiesärskola. Våra frågeställningar var; Vilka ...
AKK i förskolans undervisning. En intervjustudie om sex förskollärares erfarenhet av att stödja barn med språklig sårbarhet.
(2022)
Förskolan finns för alla barn mellan 1–5 år, oavsett funktionella förmågor och är därmed den
enda skolform där alla barn är inkluderade (Swärd, 2022). Förskollärare har till sin uppgift att
ge alla barn det stöd de behöver ...
Alternativ och kompletterande kommunikation i förskolan. En kvalitativ studie om alternativ och kompletterande kommunikation utifrån kunskap och inkludering
(2020)
Förskolan omfattar åldersgrupperna ett till sex år, detta innebär att barnen befinner sig i olika
utvecklingsfaser där den kommunikativa förmågan skiljer sig åt. Det finns bland annat barn
med annat modersmål än svenska, ...