Search
Now showing items 1-6 of 6
Mål och åtgärder för en förbättrad läsförståelse. En diskursanalys av åtgärdsprogram
(2012-10-01)
Syfte:
Syftet med studien har varit att undersöka vilka mål och åtgärder som finns i de åtgärdsprogram som är upprättade för elever med brister i läsförståelse och vilka teorier dessa har sitt ursprung i, samt att diskutera ...
Åtgärdsprogram. En diskursanalytisk studie
(2010-04-22)
Syfte: Syfte med denna studie är att undersöka vad som skrivs i åtgärdsprogram, att identifiera diskurser samt att diskutera kring vilka konsekvenserna skulle kunna bli för individens lärande. Detta syfte ligger till grund ...
Åtgärdsprogram - En omöjlig uppgift? Intervjuer med fyra klasslärare gällande åtgärdsprogram för integrerade elever
(2015-10-08)
Syfte
Syftet med studien är att ta reda på hur fyra klasslärare talar om arbetsprocessen med åtgärdsprogram för elever som är integrerade i grundskolan. Frågeställningarna som ska åskådliggöra hur klasslärarna talar om ...
Åtgärdsprogram för elever i behov av särskilt stöd i matematik - ur ett elevperspektiv
(2012-09-06)
Syfte: Studien syftar till att belysa vad elever själva anser vara ett stöd för dem i matematik och att se om det överensstämmer med det skrivna åtgärdsprogrammet.
Frågeställningar:
• Hur beskriver eleverna sina behov ...
Svart på vitt. Fyra lärares erfarenheter av arbetet med åtgärdsprogram
(2012-10-01)
Syfte:
Genom att ta del av fyra år 6-9-lärares erfarenheter och upplevelser av arbetet med åtgärdsprogram är syftet med studien att få svar på följande frågeställningar:
1. Vilka förutsättningar upplever lärarna att ...
Elever i åtgärdsprogram i årskurs 3 och 6 i en textanalys
(2014-04-24)
Syfte:
Syftet är att söka svar hur åtgärdsprogrammen ser ut i årskurs tre och sex utifrån frågeställningarna:
• Vilka ämnen/problemområden behandlas?
• Vilka åtgärder föreslås?
• Vem/vilka är ansvariga för att åtgärderna ...