Search
Now showing items 1-6 of 6
Specialpedagog i förskolan - en flerdimensionell yrkesroll
(2013-02-28)
Syfte: Studien avser att undersöka den specialpedagogiska yrkesrollen i förskolan. För att utforska detta utgår jag från följande frågeställningar:
• Hur uppfattar specialpedagogerna sin yrkesroll, sina arbetsuppgifter ...
På väg mot inkludering? En fallstudie av en kommuns pågående inkluderingsprocess.
(2013-02-21)
Syfte: I en kommun i mellersta Sverige sattes en inkluderingsprocess igång av Barn- och ut-bildningsnämnden genom att de fattade beslut om att öka inkluderingstanken i kommunens grundskolor och att avveckla en av kommunens ...
Särskolan i slöjden och slöjden i särskolan
(2013-08-20)
Innan vi påbörjade vår lärarutbildning har vi båda sammanlagt arbetat med utvecklingsstörda under 14 år tid,
som assistent, obehörig lärare och förälder. Vår erfarenhet från både verksamhetsförlagda utbildningsperioder ...
IKT som ett hjälpmedel i grundskolans tidigare åldrar-för elever i behov av särskilt stöd
(2013)
Syftet med denna studie är att ta reda på hur IKT används i arbetet med elever i behov av
särskilt stöd i några olika grundskolor. Frågeställningarna är hur IKT används i samband med
arbete för elever i behov av särskilt ...
"Det är inte ofta någon frågar efter vad vi tycker". En enkätstudie i gymnasieskolan med särskilt fokus på matematik
(2013-02-28)
Syfte: Studiens syfte är att identifiera faktorer som på en gymnasieskola kan främja elevers prestation och lärande.
Frågeställningar:
• Hur skattar elever i årskurs 1 i gymnasieskolan olika faktorer som i forskning ...
Grupphandledning i Matematik. Dialogen - en väg att utveckla vuxnas matematikkompetenser.
(2013-03-06)
Syfte: Syfte med studien som genomförts inom vuxenutbildningen var att a) Genom en delta-garorienterad aktionsforskningsprocess undersöka betydelsen av grupphandledningens dialo-ger för utvecklandet av matematiska baskunskaper ...