Search
Now showing items 1-5 of 5
Välkommen till verkligheten -om självbild, samspel och delaktighet i grundskolan
(2012)
Sammanfattning:
Syftet med studien är att utforska hur elever som inte nått grundskolans mål för gymnasiebehörighet har
upplevt sin skolgång och hur de upplever att skolan har påverkat deras självbild samt vilka möjligheter ...
Ett verktyg för ökad delaktighet? En studie om iPad i förskolan för sex barn i behov av särskilt stöd
(2012-10-01)
Syfte: Syftet med undersökningen är att utforska de pedagogiska möjligheter som använd-ningen av iPad som pedagogiskt verktyg i förskolan öppnar för barn i behov av särskilt stöd för att utveckla kommunikation, samspel och ...
”Jag orkar ju inte”. En etnografisk studie om samspelets betydelse i den pedagogiska förskoleklassamlingen.
(2015-10-15)
Abstract: Syftet med studien är att undersöka samspelet mellan barn och pedagoger i den pedagogiska samlingen i en förskoleklass. Dessutom är syftet att studera hur pedagogerna reflekterar över samspelet med barnen i ...
Surfplattan i gymnasiesärskolan. En studie om användning av surfplattor i gymnasiesärskolans individuella program
(2015-06-02)
Syfte:
Studiens syfte är att undersöka hur surfplattan används som redskap i undervisningen inom gymnasiesärskolans individuella program.
Centrala frågeställningar är:
• I vilka sammanhang används surfplattor?
• Vad ...
En skola - två världar - en fallstudie om hur delaktighet uppstår för en inkluderad särskoleelev i en gymnasieklass
(2012-05-11)
Syfte: Detta examensarbete syftar till att få kunskap om vad som kan bidra till ökad delaktighet för en elev mottagen i gymnasiesärskolan som läser individinkluderat inom ett nationellt program. Utifrån syftet har jag ...