Sökning
Visas titlar 1-4 av 4
Var kommer barnen in? En studie om barns erfarande och gestaltande av inflytande i förskolan.
(2009-03-02)
Samhällsutvecklingen har lett till att barns position i västvärlden har förstärkts. Den har också inneburit att majoriteten av svenska barn idag vistas i förskola och barns fostran är därmed inte längre enbart föräldrarnas ...
Hjälpfröknar och pojkpanik – en kvalitativ studie om pedagogers bemötande av barn i förskolan ur ett genusperspektiv
(2009-01-15)
Syftet med den här studien var att utifrån ett genusperspektiv studera hur pedagogerna bemöter flickor och pojkar vid måltider och i tamburen i förskolan. De frågeställningar vi hade var
Finns det skillnader i ...
Pedagoger och matematik i förskolan - En studie om pedagogers utsagor om och hantering av matematik i två olika miljöer
(2009)
Sammanfattning:
Vårt syfte med studien är att ta reda på vad pedagoger uttrycker om matematik i vardagen, samt se hur de arbetar
med matematik och om vi kan märka någon skillnad i de två olika matematiska miljöerna. Våra ...
”TECKEN FÖR VEM?” En enkätstudie utförd på två förskolor, i två kommuner, angående föräldrars syn på hur tecken som stöd används i verksamheten.
(2009-02-26)
Syfte och frågeställningar:
Syftet med studien är att undersöka hur föräldrar till 42 barn, på två förskolor, i två kommuner, uppfattar verksamhetens användning av tecken som stöd i arbetet med barnens språkutveckling.
Följande ...