Search
Now showing items 1-10 of 15
Dramats betydelse i förskoleklassen - En enkätstudie besvarad av lärare
(2007)
Syfte
Vårt syfte är att se vilket utrymme lärarna ger drama i förskoleklassen och vilken funktion de
anser drama har för elevernas utveckling.
Metod
Vårt tillvägagångssätt för att nå syftet har varit att lämna ut 51 stycken ...
Lek och lärande
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte har varit att undersöka hur pedagoger i förskola, förskoleklass och skola uttrycker sig kring att använda
lek som metod för lärande i verksamheten med barn och elever. Vi vill undersöka i vilken ...
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
"Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel: "Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
Författare: Annika Hansson & Josefine Hellke
Typ av arbete: Examensarbete (10 p)
Handledare: ...
Barns lek och lärande
(2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens
möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket
sätt bidrar leken till barns lärande i ...
I lekens värld en studie kring några pedagogers och föräldrars syn på lek och dess betydelse för lärande, språkutveckling och könsidentitet
(2008)
Syfte
Huvudsyftet med denna undersökning är att ta reda på vad lek har för betydelse för barns lärande och sociala utveckling.
Syftet är också att undersöka om lek och leksaker har någon betydelse för barnets val av ...
Varför utomhuspedagogik?
(2011)
Vårt syfte var att ta reda på vad och hur barn lär genom utomhuspedagogik, men också pedagogens del i barns
lärande. Vi ville se vad detta kunde bidra med i vårt framtida yrke som pedagoger.
Vi har i denna uppsats ställt ...
Lekens betydelse för små barns lärande- Leken som social arena
(2011)
Sammanfattning
Huvudsyftet med arbetet är att studera vilken betydelse leken har för små barns lärande, hur leken fungerar som
social arena för yngre barn och hur leken främjar små barns utveckling av den sociala kompetensen. ...
Vad är lek i förskolan? En studie om pedagogers syn på lekens roll i förskolan
(2013-10-17)
Syfte:
Syftet med mitt arbete är att studera förskollärares syn på lekens betydelse i förskoleverksamhet samt deras syn på vilka förutsättningar för lek som finns i förskolan. I detta studerar jag också några förskollärares ...
Att leka matte i förskolan - Ett utvecklingsarbete i förskolan
(2014)
Abstract
Syftet med detta utvecklingsarbete är att visa hur planerade leksituation kan bidra
till barns matematikutveckling i förskolan. Frågeställning handlar om hur
planerade leksituationer kan bidra till barns ...