Search
Now showing items 1-5 of 5
Kärlekens många ansikten. Ett lärstilsprojekt vid en kommunal gymnasieskola, baserat på Dunn & Dunns Learning Style Model.
(2009-03-30)
Syfte och frågeformuleringar
Uppsatsens syfte är att undersöka om Dunn & Dunns Learning Style Model kan vara en metod som är skolutvecklande samt om modellen möjliggör att elever motiveras och engageras i sina ...
En studie i psykosocial arbetsmiljö i ett modernt svenskt industriföretag
(2009-01-26)
Syfte och frågeställningar:
Vårt syfte med studien är att undersöka den psykosociala arbetsmiljön inom Industritjänst AB. Resultaten från undersökningen ska ge underlag för ledningen i företaget att arbeta fram nya mål ...
Att motivera är att få elever att vilja göra det du vill att de ska göra. Eller?!
(2009)
Vi har genomfört en enkätundersökning med ett underlag på 173 st gymnasieelever i årskurs 3,
från olika program. Teorier hämtas i huvudsak från Lev Vygotskij, Gunn Imsen och Olga Dysthe.
I resultat- och analysdelen tolkas ...
Kan man tvångsbehandla psykiskt sjuka som begått brott? – En kvalitativ studie om motivation inom rättspsykiatrisk vård.
(2009-08-28)
Syftet:
Vi vill ta del av kunskapen de yrkesprofessionella besitter, dvs., det empiriska data, för att kunna skapa en egen uppfattning om motivationens dynamik och hur den kommer till stånd i den tvångsbelastade miljön ...
Motivation i lärandet hos gymnasieelever i behov av särskilt stöd - en intervjustudie
(2009-03-12)
Syfte
Syftet med uppsatsen är att belysa möjligheter och hinder för motivation i lärandet hos
gymnasieelever i behov av särskilt stöd. Studien är gjord utifrån forskningsfrågorna:
Vilka faktorer påverkar motivationen i ...