Search
Now showing items 1-6 of 6
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
"Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år.
(2008)
Syfte
Studiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genom
tre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus ...
"Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel: "Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
Författare: Annika Hansson & Josefine Hellke
Typ av arbete: Examensarbete (10 p)
Handledare: ...
"Jag har inte lärt mig något jag inte kunde förut!" en kvalitativ studie om hur barn lär sig sett ur barns perspektiv
(2008)
Vi har i den här uppsatsen fokuserat på barn och hur de lär sig. Utgångspunkten är att försöka
skildra lärandet ur barns perspektiv. Att upptäcka hur barn själva uppfattar sitt lärande istället
för hur vi vuxna tror att ...
Lekens betydelse för lärande och utveckling utifrån pedagogens perspektiv En kvalitativ studie gjord på Montessori och Reggio Emilia förskolor
(2008)
Syfte: Vårt syfte med detta examensarbete är att vi vill skaffa oss en uppfattning om hur
pedagogerna på Reggio Emilia samt Montessori förskolor ser på lekens betydelse för
utveckling och lärande. Vi vill också ta reda på ...
Läroplanen och förskolan - en kvalitativ undersökning om hur pedagoger i förskolan integrerar läroplanen för förskolan med verksamheten
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
ABSTRAKT
Institution: Samhällsvetenskapliga fakulteten.
Författare: Kristina Olofsson och Marie Stjernlöf
Titel: Läroplanen och förskolan - en kvalitativ undersökning om hur pedagoger i förskolan
integrerar läroplanen ...