Search
Now showing items 1-3 of 3
Reading to Learn – en kritisk granskning av läs– och skrivmodellen i relation till den enskilde elevens läroprocess.
(2014)
Sammanfattning
Studien har för avsikt att kritiskt granska läs-och skrivmodellen Reading to Learn i relation till den enskilde
elevens läroprocess. Syftet är att belysa de intrapersonella och interpersonella processerna ...
”Det här med att leka, det är faktiskt väldigt mycket du ska kunna då.” Vad begreppet lek innebär för pedagoger och hur de arbetar med barns lek i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2014)
Abstract
Examensarbete inom lärarutbildningen
Titel: Det här med att leka, det är faktiskt väldigt mycket du ska kunna då – Vad begreppet lek innebär för pedagoger och hur de arbetar med barns lek i förskolan
Författare: ...
”Det är väldigt lätt att det blir ett IKT-jippo” – En kvalitativ intervjustudie med fem lärare om betydelsefulla faktorer vid implementering av digitala verktyg i skolans verksamhet
(2014)
Sammanfattning
Studien har för avsikt att undersöka hur några lärare på skolor inom Göteborgs kommun
upplever att implementeringen av digitala verktyg i verksamheten har gått till. I uppsatsen
behandlas hur dessa lärare ...