Search
Now showing items 1-3 of 3
Milda flickor och modiga pojkar? : En kvalitativ studie av bilderböcker ur ett genusperspektiv
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2009)
Enligt Läroplanen för förskolan ska flickor och pojkar oberoende av kön få
möjlighet att utvecklas utan begränsningar av stereotypa könsroller. Dagligen
möter barn bilderböcker i förskolan och det är viktigt att vi ...
Barn i böcker
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: Barn i böcker.
Ett genusperspektiv på nyskrivna bilderböcker
Författare: Ulrica Brogren och Ingrid Jakobsson
Termin och år: Vårterminen 2008
Kursansvarig institution: Sociologiska institutionen
Handledare: Mats ...
Pedagogers tankar kring genusarbete med hjälp av barnboken
(2008)
Bakgrund: Genom att använda barnlitteratur ur ett genusperspektiv kan man arbeta mot
jämställdhetsmålen i förskolan. Synliggörandet av pedagogers tankar kring deras eget
genusarbete och användningen av barnlitteratur bidrar ...