Search
Now showing items 1-3 of 3
Ett verktyg för ökad delaktighet? En studie om iPad i förskolan för sex barn i behov av särskilt stöd
(2012-10-01)
Syfte: Syftet med undersökningen är att utforska de pedagogiska möjligheter som använd-ningen av iPad som pedagogiskt verktyg i förskolan öppnar för barn i behov av särskilt stöd för att utveckla kommunikation, samspel och ...
“Att ingå i en grupp där det finns möjlighet att få sina behov tillgodosedda” - verksammas resonemang om inkludering i förskolan
(2015-11-27)
Syfte: Syftet med studien är att undersöka och beskriva hur några verksamma inom förskolan resonerar om inkludering.
Centrala frågeställningar är:
• Hur förstås/definieras begreppet inkludering av de verksamma?
• Vilka ...
Inkludering av ALLA barn vid samling - Videoobservation utifrån ett sociokulturellt perspektiv.
(2022)
Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare arbetar för att alla barn oavsett behov ska
inkluderas i den vardagliga situationen samling. Det är en empirisk studie som bygger på den
kvalitativa metoden videoobservation ...