Search
Now showing items 1-7 of 7
Lek, lärande och utveckling - en litteraturstudie om barns lek
(2011)
Vi har haft som avsikt att belysa vikten av att arbeta med leken som en
medveten metod för barns lärande. Vårt syfte med arbetet är att fördjupa vår förståelse
kring barns lek, lärande och utveckling i förskolan. Vi har ...
Leken som aldrig tog slut. En empirisk studie på en skola i Kenya
(2014)
Abstract
Syftet med den här studien är att studera lekens möjligheter i förskolans verksamhet. Vi har
tittat på hur barnen leker, när barnen leker och var barnen leker samt hur lärarna planerar för,
agerar i och ser på ...
”Har du bara lekt idag?” – En studie kring lekens betydelse i förskolan och pedagogernas engagemang i barns lek
(2014)
Syfte
Studiens syfte är att belysa hur pedagoger ser på lekens betydelse för barns utveckling och lärande samt sitt eget
engagemang i barns lek.
Metod
Empirin är hämtad från två olika förskolor som är belägna i olika ...
"Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år.
(2008)
Syfte
Studiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genom
tre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus ...
Lekens betydelse för lärandet - En undersökning om pedagogers medvetenhet om le- kens betydelse för lärandet i förskolan.
(2007)
Syfte:
Denna studies syfte är att försöka tydliggöra sambandet mellan lek och lärande, att visa på
pedagogens betydelse i leken och lärandet, skapa en uppfattning om hur pedagoger kan tillva-
rata leken (leksituationer) ...
Lekens betydelse för lärandet i skolans tidigare år
(2010)
Sammanfattning
Syftet har varit att ta reda på och studera lekens pedagogiska betydelse för barns lärande och utveckling i
skolverksamheten. Vi har undersökt pedagogers och barns uppfattningar om lekens betydelse för ...
Barns lärande och utveckling i leken Kursansvarig Institution LAU370: Institutionen för pedagogik och didaktik samt
(2011)
___________________________________________________________________________
Syfte:Med vårt examensarbete vill vi undersöka barnens och
pedagogernas syn på hur sambandet mellan lek och lärande är.
Frågeställningar:Varför ...