Search
Now showing items 1-5 of 5
”Har du bara lekt idag?” – En studie kring lekens betydelse i förskolan och pedagogernas engagemang i barns lek
(2014)
Syfte
Studiens syfte är att belysa hur pedagoger ser på lekens betydelse för barns utveckling och lärande samt sitt eget
engagemang i barns lek.
Metod
Empirin är hämtad från två olika förskolor som är belägna i olika ...
Barns lek och lärande
(2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens
möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket
sätt bidrar leken till barns lärande i ...
Rytmikens betydelse för barns lärande och utveckling – en studie om hur pedagoger ser på rytmik och dess betydelse för barns lärande och utveckling.
(2012)
Sammanfattning:
Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall hur, rytmikämnet bidrar till barns utveckling. Jag vill
även ta reda på hur rytmikpedagoger ser på sitt ämne och vad de själva anser att rytmiken ...
Samspel i förskolan, observations studie på en förskola
(2008)
Sammanfattning:
Syftet med vår undersökning är att fördjupa oss i ämnet samspel och undersöka hur ett samspel fungerar i en
förskola mellan pedagog och barn. För att få svar på vårt syfte har vi ställt oss följande ...
Barns lärande och utveckling i leken Kursansvarig Institution LAU370: Institutionen för pedagogik och didaktik samt
(2011)
___________________________________________________________________________
Syfte:Med vårt examensarbete vill vi undersöka barnens och
pedagogernas syn på hur sambandet mellan lek och lärande är.
Frågeställningar:Varför ...