• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 13

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

En läroplan för alla? Förskollärares syn på att utveckla förmågan att kommunicera hos barn med autism 

Pihl, Agneta (2012-05-30)
Syfte: Syftet med studien var att belysa hur fyra förskollärare beskriver arbetet med att utveckla kommunikationsförmågan hos barn med autismspektrumtillstånd, utifrån förskolans läroplan. Studien utgår från följande ...
Thumbnail

Förskollärares uppfattningar om kommunikativt stöd för ökad inkludering i förskolan - En kvalitativ intervjustudie 

Bergsman, Hannah; Andersson, Emelie; Karlsson, Jenny (2020-06)
Problemformuleringen för denna undersökning baseras på Skolinspektionens (2017) kvalitetsgranskning gällande förskolors arbete med barn i behov av särskilt stöd. Rapporten visar att två tredjedelar saknar väl utvecklade ...
Thumbnail

Ett verktyg för ökad delaktighet? En studie om iPad i förskolan för sex barn i behov av särskilt stöd 

Andersson, Sara (2012-10-01)
Syfte: Syftet med undersökningen är att utforska de pedagogiska möjligheter som använd-ningen av iPad som pedagogiskt verktyg i förskolan öppnar för barn i behov av särskilt stöd för att utveckla kommunikation, samspel och ...
Thumbnail

Naturvetenskap i förskolan. Barns möjligheter till lärande i små och stora undervisningsgrupper 

Olsson, Jenny; Virtanen, Malin (2014-08-20)
Syftet med föreliggande studie är att vinna kunskap om vilka möjligheter till lärande barn erbjuds kring ett naturvetenskapligt lärandeobjekt i en liten och i en stor undervisningsgrupp, där antal barn per lärare ...
Thumbnail

Kommunikation. En etnografiskt inspirerad studie kring ett barn med autism 

Sundberg, Viveca (2014-11-03)
Syfte: Syftet är att studera kommunikativa tillvägagångssätt hos ett barn med autism. Hur ser kommunikationen ut som barnet använder och möter i förskolan? Vilka möjligheter respektive hinder för den kommunikativa utvecklingen ...
Thumbnail

Lunchen på förskolan - en pedagogisk måltid? 

Anund, Helena (2011-02-16)
Enligt den senaste stora kostundersökningen, Riksmaten – barn 2003, där bland annat 4-åringar ingick så framgick det att de åt för mycket kakor, glass, läsk och godis och för lite frukt och grönsaker i förhållande till ...
Thumbnail

Handdockan i förskolans praktik 

Schyberg, Louise; Lindmark, Maria (2010)
Sammanfattning Syftet med studien är att undersöka vilka möjligheter handdockan har som pedagogiskt redskap i förskolan. Utifrån detta har tre frågeställningar formulerats: • Hur använder pedagogerna handdockan i sitt ...
Thumbnail

"Barn med särskilda rättigheter" enligt Reggio Emilia-filosofin 

Åberg, Lisa (2014-04-03)
Syfte: Syftet med mitt arbete var att undersöka vad Reggio Emilia-filosofin säger om barn med särskilda rättigheter samt att få en bild av hur Reggio Emilia-filosofin tillämpas i pedagogernas respektive verksamheter. Teori: ...
Thumbnail

”Det här klassiska: se möjligheterna, inte hindren” 

Svärd, Caroline; Stacke, Emma (2020)
AbstractDetta är en intervjustudie som syftar till att undersöka och beskriva pedagogers upplevda förutsättningar att arbeta med teckenstöd i förskolan, samt att undersöka hur pedagogerna upplever det praktiska teckenstödsarbetet ...
Thumbnail

Giraffspråket och förskolan. En kvalitativ studie av kulturskoleprojektet Kontaktskapande Kommunikation i Stenungsund 

Bredstenslien, Anna; Månsson, Yvonne (2007)
Vårt intresse för konflikthantering har växt fram allt eftersom under lärarutbildningen. Dessvärre delade vi båda känslan av att inte ha tillräckligt med kunskaper i ämnet för att känna oss trygga i vår framtida yrkesroll. ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAndersson, Emelie (1)Andersson, Sara (1)Anund, Helena (1)Bergsman, Hannah (1)Bredstenslien, Anna (1)Green, Marlene (1)Johanna Skoog (1)Josefine Fors (1)Karlsson, Jenny (1)Kreus, Alexandra (1)... View MoreSubject
förskola (13)
kommunikation (13)
autism (2)delaktighet (2)inkludering (2)lek (2)samspel (2)AKK (1)barn i behov av särskilt stöd (1)barn med särskilda rättigheter (1)... View MoreDate Issued2010 - 2020 (11)2007 - 2009 (2)Has File(s)Yes (13)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV