Sökning
Visas titlar 1-5 av 5
"Han är ju lite konstig..." : En studie genom boksamtal och intervjuer om barns inställning till normavvikande beteende
(2012)
Vårt syfte är att få en bild av barns inställning till normavvikande beteende. Vi vill även ta del av hur lärarna i
förskolan och grundskolans tidigare år arbetar för att förebygga negativ inställning och kränkande behandling ...
“Men gud vad tufft! Hur vågar du?” - En kvalitativ studie om kvinnliga bussförares tillträde till ett mansdominerat yrke
(2011-07-14)
Följande uppsats är skriven på uppdrag av Göteborgs Spårvägar med syfte att kartlägga hur organisationen kan bli en attraktivare arbetsplats för kvinnor, då kvinnor idag är i en klar minoritet i organisationen. För att ...
Varför behövs fler män i förskolan? - En kvalitativ studie rörande uppfattningar kring manliga förskollärare.
(2012)
SYFTE
Syftet med denna undersökning är att undersöka uppfattningar hos sex förskollärare kring behovet
av manliga förskollärare i förskolan. I arbetet undersöks även vilka anledningar dessa förskollärare
ser kan påverka ...
Vi kan inte bara programmera om våra hjärnor
(2020)
Det yttersta syftet med vår studie har varitatt undersöka ifall förskollärare påvisar att det görs skillnad i bemötande av barn utifrån deraskön. Vi vill också med vår uppsats upplysa om vikten av bemötande, varför ...
Feeling blue or pink? Depressionsvård ur ett genusperspektiv
(2018-01-25)
BAKGRUND: Hälso- och sjukvård ska bedrivas jämlikt och sjuksköterskor ska arbeta för en
jämlik vård. Genusskillnader existerar dock i hälso- och sjukvården och genusbias utgör
hinder för jämlik vård. Män får bättre vård ...