Search
Now showing items 1-3 of 3
Leken som aldrig tog slut. En empirisk studie på en skola i Kenya
(2014)
Abstract
Syftet med den här studien är att studera lekens möjligheter i förskolans verksamhet. Vi har
tittat på hur barnen leker, när barnen leker och var barnen leker samt hur lärarna planerar för,
agerar i och ser på ...
Naturvetenskap i förskolan. Barns möjligheter till lärande i små och stora undervisningsgrupper
(2014-08-20)
Syftet med föreliggande studie är att vinna kunskap om vilka möjligheter till lärande barn erbjuds kring ett naturvetenskapligt lärandeobjekt i en liten och i en stor undervisningsgrupp, där antal barn per lärare ...
Att leka matte i förskolan - Ett utvecklingsarbete i förskolan
(2014)
Abstract
Syftet med detta utvecklingsarbete är att visa hur planerade leksituation kan bidra
till barns matematikutveckling i förskolan. Frågeställning handlar om hur
planerade leksituationer kan bidra till barns ...