• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 21

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Undervisningsmiljö för läs- och skrivstöd - en studie om i vilken miljö elever i år 7 önskar få läs- och skrivstöd 

Hasslöf, Iréne (2014-09-11)
Syfte Syftet är att ta reda på vilken undervisningsmiljö för läs- och skrivstödinsatser som elever i år 7 önskar. Detta för att inte miljön ska hindra elevernas möjligheter att tillgodogöra sig det läs- och skrivstöd de ...
Thumbnail

"De är väl som helt vanliga människor" - en studie om ungdomars uppfattningar om personer med utvecklingsstörning 

Hankanen Ängberg, Heidi (2014-04-03)
Syfte Syftet med studien är att undersöka vad grundskoleelever har för uppfattningar om personer med utvecklingsstörning och om de uppfattningarna kan skilja sig åt beroende på om: - man går på en grundskola som inte ...
Thumbnail

När språkbygget vacklar. Att skapa möjlighet till språkutveckling. Observationer i förskoleklass och intervjuer med två pedagoger 

Karlsson, Karin; Ljungqvist, Anja (2014-04-17)
Syfte: Syftet med studien är att studera hur pedagoger i två förskoleklasser arbetar för att skapa förutsättningar för språkutveckling. Undersökningen riktar sig till klasser där det finns elever med språkstörning. ...
Thumbnail

Läskompetens i gymnasiet och specialpedagogiska konsekvenser 

Ideberg, Karin (2014-08-25)
Syfte Studiens syfte var att ge en översiktlig bild av läsprocesser, texter och texternas ursprungliga sammanhang som undervisningen utgår från i årskurs 1 på gymnasiet och de specialpedagogiska konsekvenserna som detta ...
Thumbnail

Utveckling och lärande för barn med lindrig utvecklingsstörning - en kvalitativ studie i syfte att finna goda faktorer i pedagogers ledarskap 

Gustavsson, Anette; Ödman, Anna (2014-08-21)
Syfte: Denna studie syftar till att identifiera faktorer i pedagogers ledarskap, som främjar utveckling och lärande för barn med lindrig utvecklingsstörning. Teori: Studien utgår ifrån två lärteorier. Dessa är Jean ...
Thumbnail

Nycklar för en inkluderande lärandemiljö - en vinjettstudie baserad på specialpedagogers beskrivningar av förebyggande arbete 

Davidsson, Linda; Johansson, Caroline (2014-06-23)
Syfte: Syftet med undersökningen är att ta reda på hur specialpedagoger i en kommuns F-6 verksamhet beskriver det förbyggande arbetet för en inkluderande lärandemiljö. Fokus i studien har varit specialpedagogernas roll och ...
Thumbnail

Möjlighet till inkludering i grundskolan för elever med diagnos autismspektrumstillstånd 

Hörnqvist Sunnelius, Marie-Louise (2014-08-18)
Syfte: Syftet med studien är att utifrån tre olika yrkeskategorier, som enligt forskning och styrdokumenten har olika ansvar, undersöka hur rektorer, specialpedagog/speciallärare och mentorer resonerar kring inkludering ...
Thumbnail

Inkludering, normalisering och samtal 

Norlin Wiedel, Filippa (2014-09-15)
Syfte: Studiens syfte är att undersöka två elevhälsoteams samtal kring elever i behov av särskilt stöd. De frågeställningar studien ämnar undersöka är vilka diskurser som framträder inom elevhälsoteamens samtal och vilken ...
Thumbnail

Den särskilda undervisningsgruppen. Fokusgruppintervjuer med två elevhälsoteam 

Fosselia Wiklund, Eva (2014-06-26)
Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur personal inom två elevhälsoteam resonerar kring elever och verksamhet i särskilda undervisningsgrupper. Centrala frågeställningar för studien ...
Thumbnail

De teoretiska direktiven möter texterna i praktiken. En diskursanalys av åtgärdsprogram i tre kommunala gymnasieskolor 

Landström, Cecilia (2014-11-03)
Syfte: Syftet med studien var att kartlägga och analysera åtgärder med hjälp av diskursanalys i åtgärdsprogram skrivna i gymnasieskolan. Studien handlade dels om att beskriva hur åt-gärderna är formulerade, dels om att ...
  • 1
  • 2
  • 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAndersson, Malin (1)Areskog Ronnstedt, Annika (1)Arneskog, Jeanette (1)Davidsson, Linda (1)Eddeland, Felicia (1)Ehrnberg, Maria (1)Fosselia Wiklund, Eva (1)Gedda Kööhler, Anna (1)Gustavsson, Anette (1)Hankanen Ängberg, Heidi (1)... View MoreSubject
inkludering (21)
delaktighet (3)kommunikation (3)samspel (3)AST (2)autism (2)diskursanalys (2)exkludering (2)hörselnedsättning (2)integrering (2)... View MoreDate Issued
2014 (21)
Has File(s)Yes (21)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV