• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 10

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Den estetiska matematiken i förkolan 

Eriksson, Daniel; Carlsson, Carina (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: Den estetiska matematiken i förskolan - En kvalitativ studie om hur estetiska uttrycksformer används för att understödja förskolebarns grundläggande matematikförståelse Författare: Daniel Eriksson & Carina ...
Thumbnail

"Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år. 

Dahl, Linda; Gullbrandsson, Martina (2008)
Syfte Studiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genom tre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus ...
Thumbnail

Restaurang- och kökslärares syn på upplevelseproduktion i lärandet. En studie om att bemöta och tillfredställa elevens fem sinnen 

Nafaa Bejaoui (2008)
Sammanfattning Denna studie baseras på några yrkeslärares uppfattningar om bemötande och upplevelse- skapande i undervisningen, för att utveckla elevens lärande i det postmoderna samhället. Syftet med undersökningen var ...
Thumbnail

I lekens värld ­ en studie kring några pedagogers och föräldrars syn på lek och dess betydelse för lärande, språkutveckling och könsidentitet 

Uruc, Zehra; Rafiq shafiq, Ibtisam (2008)
Syfte Huvudsyftet med denna undersökning är att ta reda på vad lek har för betydelse för barns lärande och sociala utveckling. Syftet är också att undersöka om lek och leksaker har någon betydelse för barnets val av ...
Thumbnail

"Jag har inte lärt mig något jag inte kunde förut!" ­ en kvalitativ studie om hur barn lär sig sett ur barns perspektiv 

Unknown author (2008)
Vi har i den här uppsatsen fokuserat på barn och hur de lär sig. Utgångspunkten är att försöka skildra lärandet ur barns perspektiv. Att upptäcka hur barn själva uppfattar sitt lärande istället för hur vi vuxna tror att ...
Thumbnail

Ledarutveckling för organisationen 

Bergquist, Katarina; Ågärd, Sara (2008-01-24)
Sammanfattning. Studiens syfte var att undersöka vad chefer och handledare uppfattar vara de verksamma processerna i chefshandledning. Ytterligare ett syfte var att ge en deskriptiv bild av chefshandledning och dess upplevda ...
Thumbnail

Lekens betydelse för lärande och utveckling utifrån pedagogens perspektiv ­ En kvalitativ studie gjord på Montessori ­ och Reggio Emilia förskolor 

Edström, Pernilla; Kleva, Vanja (2008)
Syfte: Vårt syfte med detta examensarbete är att vi vill skaffa oss en uppfattning om hur pedagogerna på Reggio Emilia samt Montessori förskolor ser på lekens betydelse för utveckling och lärande. Vi vill också ta reda på ...
Thumbnail

Musikal med barn. Strategier i arbetet med ett musikalprojekt. 

Magdalena Gustafsson; Hannah Magnesköld; Annelie Nilsson (2008)
Denna studie syftar till att klargöra vilka strategier som används i arbetet med ett musikalprojekt. Genom att göra en fallstudie, vilken bestod i att själva skriva, repetera in och sätta upp en barnmusikal, ville vi iaktta ...
Thumbnail

Varför lyckas vissa chefer bättre än andra? – En studie av arbetsklimatanalysen på ”Tillverka AB” 

Dontsova, Nadja; Jostell, David; Wolter, Anna (2008-10-28)
Personalen är den främsta tillgången för flertalet, om inte alla, organisationer idag. Detta innebär att arbetsmiljö och trivsel på arbetsplatsen blir väldigt viktigt för ett företags prestationer. För att mäta hur nöjda ...
Thumbnail

En läxa för livet - En intervjustudie av fyra lärares uppfattningar om läxor 

Hatteböl, Lina; Pinzani, Marcus (2008)
Syfte Syftet med denna undersökning var att förstå om läxor kan fungera som ett redskap för lärande i en skola präglad av interaktionistiska lärandeteorier. Den empiriska undersökningen avsåg att besvara syftet utifrån ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAnnelie Nilsson (1)Bergquist, Katarina (1)Carlsson, Carina (1)Dahl, Linda (1)Dontsova, Nadja (1)Edström, Pernilla (1)Eriksson, Daniel (1)Gullbrandsson, Martina (1)Hannah Magnesköld (1)Hatteböl, Lina (1)... View MoreSubject
lärande (10)
förskola (3)Förskola (2)lek (2)motivation (2)pedagog (2)utveckling (2)ansvar (1)arbetsklimatanalys (1)attityder (1)... View MoreDate Issued
2008 (10)
Has File(s)Yes (10)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV