• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Dokumentation av matematik på förskolan ­ en studie om pedagogers erfarenheter 

Karlsson, Malin; Hagberg, Cathrine (2008)
Sammanfattning Vår studies syfte är att ta reda på pedagogers erfarenhet av dokumentation och dess stödjande roll för utveckling av verksamheten kring matematik i förskolan. Våra huvudfrågor har under arbetets gång varit: ...
Thumbnail

Barn i böcker. Ett genusperspektiv på nyskrivna bilderböcker 

Unknown author (2008)
Bakgrund och syfteFörskolans läroplan är tydlig med att de som arbetar där skall motverka de traditionella könsmönstren som råder i samhället. Ett sätt kan vara att pedagoger använder bilderböcker för att arbeta med dessa ...
Thumbnail

Barn i böcker 

Jakobsson, Ingrid; Brogren, Ulrica (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: Barn i böcker. Ett genusperspektiv på nyskrivna bilderböcker Författare: Ulrica Brogren och Ingrid Jakobsson Termin och år: Vårterminen 2008 Kursansvarig institution: Sociologiska institutionen Handledare: Mats ...
Thumbnail

Sagostunden – tillfällen för lärande? 

Herdebrant, Maria; Elofsson, Angelika (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: Sagostunden – tillfällen för lärande? Pedagogers tankar kring sagostunden Författare: Maria Herdebrant och Angelika Elofson Termin och år: VT-2008 Kursansvarig institution: Sociologiska institutionen. Handledare: ...
Thumbnail

"Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år. 

Dahl, Linda; Gullbrandsson, Martina (2008)
Syfte Studiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genom tre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus ...
Thumbnail

Föräldrars inställning till förskoleverksamheten ­ En studie som jämför föräldrars inställningar mellan två stadsdelar i Göteborg 

Linda Arvidsson; Anna-Lena Sundelin; (2008)
Syfte: Vårt syfte med den här studien är att undersöka ifall föräldrars inställning till olika frågor inom förskoleverksamheten är olika eller lika mellan stadsdelarna Torslanda och Gårdsten. Huvudfråga: Hur ser likheterna ...
Thumbnail

"Du läsa denna!" -en fallstudie av hur bilderboken används på två förskoleavdelningar 

Karlsson, Louise; Johansson Ling, Christofer (2008)
Syfte Syftet med vår fallstudie är att ta reda på när och hur man på två förskoleavdelningar arbetar med bilderböcker. Då ur ett sociokulturellt perspektiv där dialog och samspel är centrala begrepp. Vi är intresserade av ...
Thumbnail

"Jag har inte lärt mig något jag inte kunde förut!" ­ en kvalitativ studie om hur barn lär sig sett ur barns perspektiv 

Unknown author (2008)
Vi har i den här uppsatsen fokuserat på barn och hur de lär sig. Utgångspunkten är att försöka skildra lärandet ur barns perspektiv. Att upptäcka hur barn själva uppfattar sitt lärande istället för hur vi vuxna tror att ...
Thumbnail

"Jag vågar göra det här" ­ Om drama och teater i förskolan 

Svensson, Terese; Ekberg, Joanna (2008)
Sammanfattning: Vi har tidigare läst Skapande verksamhet där undervisningen fokuserades på att arbeta med estetiska ämnen för att uppfylla strävansmålen för läroplanen för förskolan och skolan. Vi har undersökt vad drama ...
Thumbnail

Lekens betydelse för lärande och utveckling utifrån pedagogens perspektiv ­ En kvalitativ studie gjord på Montessori ­ och Reggio Emilia förskolor 

Edström, Pernilla; Kleva, Vanja (2008)
Syfte: Vårt syfte med detta examensarbete är att vi vill skaffa oss en uppfattning om hur pedagogerna på Reggio Emilia samt Montessori förskolor ser på lekens betydelse för utveckling och lärande. Vi vill också ta reda på ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAnna-Lena Sundelin (1)Brogren, Ulrica (1)Dahl, Linda (1)Edström, Pernilla (1)Ekberg, Joanna (1)Elofsson, Angelika (1)Gullbrandsson, Martina (1)Hagberg, Cathrine (1)Herdebrant, Maria (1)Jakobsson, Ingrid (1)... View MoreSubject
förskola (12)
lärande (3)bilderbok (2)genus (2)pedagog (2)Barn (1)barn (1)barn. (1)Bilderbok (1)Böcker (1)... View MoreDate Issued
2008 (12)
Has File(s)Yes (12)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV