Sökning
Visas titlar 1-10 av 107
Portfolio, lärande och makt – En studie om portfoliometodiken i förskolan
(2010)
Syfte: I det här arbetet studeras vilket lärande som synliggörs dels i portfolion och dels i
pedagogers tankar kring portfolion som ett verktyg för att synliggöra barns lärande.
Huvudfrågor: Vem avgör vad som ska finnas ...
Learning study med fokus på inkludering och elevers lärande
(2010-07-01)
Syfte: Syftet med undersökningen var att studera lärares erfarenhet av att arbeta med learning study som modell för undervisning. Avsikten var att försöka förstå om modellen kan bidra till att öka den beredskap som behövs ...
En ny förskollärarutbildning
(2012)
Sammanfattning:
Syftet med vår uppsats är att undersöka eventuella konsekvenser av införandet av den nya
förskollärarutbildningen LP11, för studenternas utbildning, arbetsmarknadens förväntningar och barns lärande.
Vår ...
Formativ bedömning. Hur lärare i slöjd och idrott förhåller sig
(2014-03-31)
Syfte
Syftet med denna studie var att undersöka i vilken utsträckning och på vilket sätt ett formativt arbetssätt används bland lärare i idrott/hälsa och slöjd. I undersökningen har vi lyft fram hur lärarna arbetar med ...
Biologin blir begriplig med utomhuspedagogik. En diskursanalytisk studie om utomhuspedagogik
(2014-03-28)
Syfte: Syftet är att undersöka diskurser om utomhuspedagogik som ett sätt att arbeta med elever ute i naturen.
Teori: Jag har inspirerats av den litteratur och forskning som behandlar utomhuspedagogik. Enligt de genom ...
Hantering av informationssystem
(2013-09-20)
Lunds kommun som har över 90 system på 12 förvaltningar och vill nu effektivisera förvaltningen av dessa IT-system.
Styrningen av IT-system är något som Lunds kommun vill behandla då det genomförts en stor mängd förändringar ...
Utrymme för berättelser Om hur lärande i en reseorganisation kan förstås utifrån empowerment och storytelling
(2011-07-14)
Syftet med detta arbete är att, utifrån en fallorganisation, undersöka och belysa premisser för
säsongsanställda reseledares arbete och arbetsuppgifter. Därutöver vill vi specifikt fokusera
och analysera, om och i så ...
Lek och lärande
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte har varit att undersöka hur pedagoger i förskola, förskoleklass och skola uttrycker sig kring att använda
lek som metod för lärande i verksamheten med barn och elever. Vi vill undersöka i vilken ...
Vad fort det går! – en studie av offentliga verksamheters inställning och lärande av krishantering i sociala medier
(2013-02-12)
Titel: Vad fort det går! – en studie av offentliga verksamheters inställning och lärande av krishantering i sociala medier
Författare: Jesper Franke och Johanna Lyngarth
Uppdragsgivare: Bengt Johansson, JMG
Kurs: ...
Det respektfulla bemötandet, En kvalitativ undersökning av hur lärare förhåller sig till begreppet respekt
(2013)
Sammanfattning
Då vårt syfte med denna undersökning är att undersöka betydelsen av begreppet respekt, och koppla det till lärande,
har vi valt att vända oss till lärarna. Vi vill undersöka lärarens perspektiv på respekt ...