Search
Now showing items 1-7 of 7
Effektiva ledningsgrupper? – En kombinerad kvalitativ och kvantitativ studie av ledningsgruppers effektivitet
(2004)
I denna uppsats undersöks effektivitet i ledningsgrupper. Ledningsgruppen har en betydande roll i många organisationer. Det är härifrån som normer och värderingar sprids ut i organisationen och det är ledningsgruppen som ...
Betyg och bedömning i musik och slöjd.
(2008)
Syfte och huvudfråga
Syftet med uppsatsen är att belysa hur lärare i praktiska ämnen som musik och slöjd ställer sig till det
målrelaterade betygsystemet när det gäller bedömning av elevers prestationsutveckling. Därtill ...
SERVICE RECOVERY A Study of the Complaint Handling Process at Hotel Gothia Towers
(2005)
The expansion of the service sector has resulted in an increased variety in
customer demand as well as provided supply. Consequences of these
developments are less predictable customer wants and needs, increased
requirements ...
The Mobile Destination - The use of mobile services in tourism destination development
(2006)
Mobile services are a relatively new phenomenon and provide a great opportunity to the tourism
industry. The information technology within the tourism industry is under constant development
and self-service technologies ...
Elever i behov av särskilt stöd inom slöjden - hur slöjdlärare arbetar för att dessa elever ska nå målen
(2009)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Syftet med arbetet är att undersöka hur ett mindre antal slöjdlärare i grundskolan arbetar med elever i
behov ...
Inlärning genom rörelse En kartläggning om pedagogers uppfattningar om och arbete med rörelse som inlärningsmetod samt en beskrivning av elevers rörelsebehov
(2008)
Syfte
Syftet med studien har varit att:
- Kartlägga hur pedagoger ser på rörelse i undervisningen och hur man arbetar med det i verksamheten.
- Beskriva hur eleverna uppfattar denna undervisningsform.
Frågeställningar
- ...