• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 98

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Med och utan hemträning – en utvärdering av hörförståelseträning vid afasi 

Hillman, Susanna; Kvist, Matilda (2011-09-21)
Previous studies shows that high-intensity aphasia intervention gives better results than intervention that is less intense. This study evaluated a working model at a hospital in Gothenburg which involve related persons in ...
Thumbnail

Betydelsen av pedagogens bemötande och förhållningssätt för tysta och försiktiga barns utveckling i förskolan. En litteraturstudie. 

Wahlberg, Elisabeth (2014-03-31)
Bakgrund Jag har i mitt yrke som förskollärare sett att det finns stora skillnader på förskolor hur pedagoger bemöter och förhåller sig till barn. I denna uppsats ville jag studera vad hos pedagoger som påverkar att alla ...
Thumbnail

Upp med händerna! En studie om hur handuppräckning används och upplevs i välfungerande, mångkulturella klassrummet i gymnasiet 

Åberg, Charlotte; -, - (2015)
Sammanfattning Handuppräckning är en tradition och en naturlig del av verksamheten i många klassrum. Metoden är dock problematisk eftersom den ofta innebär att elever hamnar i skymundan. Följden av detta blir att vissa ...
Thumbnail

Är det viktigt vad JAG tycker? Diskursanalys av en brukarenkät riktad till vårdnadshavare i förskolan 

Forsler, Karin; Thörngren, Lilian (2012-02-06)
Syfte: Syftet med studien är att studera en brukarenkät riktad till vårdnadshavare i förskolan, samt diskutera vad dess konsekvenser kan innebära utifrån begreppet ”en skola för alla”. Två frågeställningar är centrala ...
Thumbnail

”Att man är närvarande – det är A och O!” En etnografisk studie av några förskolepedagogers arbete i mötet med barn med hörselnedsättning 

Danielsson, Eva-Lena (2016-03-02)
Bakgrund: En hörselnedsättning medför svårigheter att ingå i sociala och kommunikativa sammanhang med andra människor på grund av svårigheter att uppfatta det som sägs. Hörteknisk utrustning har förbättrats och det har ...
Thumbnail

Vägen in i den pedagogiska utredningen. Tre ungdomars upplevelser av delaktighet i sin pedagogiska utredning inom SiS 

Jigliden, Mia (2011-09-08)
Syfte: Inom ramen för och med grund i det specialpedagogiska fältet, är syftet att ta reda på hur ungdomars upplevelser är av att ha genomfört en pedagogisk utredning inom Statens institutionsstyrelse. Teori: För ...
Thumbnail

Ett samspel som inte enbart hörs. Två pedagoger visar hur Icdp påverkar de tysta och försiktiga barnens möjlighet till delaktig i förskolan 

Bäck, Monica (2012-02-13)
Syfte: Syftet är att undersöka hur två pedagogers förhållningssätt påverkar förutsättningarna för de ”tysta och försiktiga” barnens möjlighet till delaktighet. För att besvara syftet utgår studien från tre frågeställningar. ...
Thumbnail

Fyraåringars röster om hälsa utifrån pusslet i Bamses Må bra-tidning - Vi Kan! 

Bengtsson, Marianne; Jansson, Ann (2019-08-21)
Bakgrund: Sverige har sedan 2003 ett nationellt övergripande folkhälsomål som lyder, Skapa samhälleliga förutsättningar för en god hälsa på lika villkor för hela befolkningen. Barnhälsovården har en central roll i ...
Thumbnail

”Bäst-sökare” i vardagen En studie av ett förändringsarbete på Abba Seafood 

Peterson, Sandra; Wikenmalm, Sara (2011-07-14)
Följande är en studie som tar sin utgångspunkt i ett förändringsarbete som pågår på Abba Seafood. Initiativet till en förändring har tagits på ledningsnivå där målet är få till stånd en förändring inom kulturen, genom att ...
Thumbnail

På spaning efter delaktighet. Hur några elever i läs- och skrivsvårigheter upplever möjlighet till delaktighet 

Beckman, Annika; Eklund, Ellen (2014-09-09)
Studiens syfte är att få en fördjupad förståelse för hur elever i läs- och skrivsvårigheter erfar och upplever sin egen delaktighet när det gäller den egna läs- och skrivutvecklingen. Till vår hjälp har vi följande ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 10

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

Author-, - (1)Abelius, Lena (1)Abenius, David (1)Almqvist, Charlotte (1)Andersson, Catarina (1)Andersson, Jenny (1)Andersson, Malin (1)Andersson, Sara (1)Andersson, Silje (1)Areskog Ronnstedt, Annika (1)... View MoreSubject
delaktighet (98)
kommunikation (17)inkludering (12)lärande (11)förskola (8)inflytande (7)bemötande (6)participation (6)samspel (5)specialpedagogik (5)... View MoreDate Issued2015 (22)2012 (16)2014 (16)2011 (11)2016 (9)2013 (8)2017 (5)2018 (4)2019 (4)2010 (3)Has File(s)Yes (98)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV