Search
Now showing items 1-10 of 22
Yrkesroller i förskolan
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
Jag vill bli sedd som en person med kunskap och erfarenhet
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
I den offentliga debatten kan man ofta höra att Sverige och svenskarna måste bli
bättre på att ta tillvara den kompetens som kommer hit genom de utländska
akademiker som av ena eller andra anledningen flyttar till vårt ...
Enhancing formal learning in informal learning settings – Considerations for teachers and guides
(Centre for Science and Mathematics Education, University of Southern Denmark, 2008)
An encounter with a phenomenon in a science center exhibit can provoke many
questions and discussions among the visitors. Interaction with a guide can enhance the
experience and help the visitors develop a deeper ...
One year after teaching - How consistent are students in using the scientific theory of biological evolution by natural selection?
(University of London, 2008)
A teaching-learning sequence about the theory of biological evolution was developed by linking theoretical reflection, instructional design and classroom research in a cyclic process. Altogether 79 students participated ...
Insamling av enkätuppgifter i grundskolans åk 9 våren 2008 för UGU-projektets åttonde kohort (födda 1992)
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
SAMMANFATTNING
Det huvudsakliga syftet med föreliggande rapport är att redogöra för urval, genomförande
och instrumentegenskaper för insamlingen av enkätuppgifter inhämtade från
eleverna i åk 9 för det åttonde stickprovet, ...
Teaching about sound, hearing and health - knowledge base, suggestions for teaching and copying material
(Göteborgs Universitet, 2008-09)
The report begins with an analysis of current subject didactic knowledge about sound, hearing and health issues concerning high sound levels. Part of this analysis is an overview of common everyday conceptions of sound, ...
Milda makter! Utvecklingssamtal och loggböcker som disciplineringstekniker
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2008-05-15)
The title of this thesis indicates a Foucaultian perspective on power, regarding it as pluralistic and mobile; nobody owns the power, but it is voiced through and in social relations and positions. It also indicates that ...
Relationer i skolan : en studie av feminiteter och maskuliniteter i år 9
(2008)
This thesis aims to explore the range of femininities and masculinities that emerge among
pupils in school. It also aims to examine local variations in gender pattern in two secondary
school classes. For the project, ...
Medvetet kvalitetsarbete
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
Inom ramen för projektet ”Q i förskolan”, som Myndigheten för
skolutveckling tillsammans med Lärarförbundet och Göteborgs
universitet drev åren 2004-2006 utvecklades en kurs, ”Kvalitetsarbete
genom aktionsforskning i ...
Pedagogiskt arbete
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)