Search
Now showing items 1-10 of 11
Svagbegåvades inträde på arbetsmarknaden : en uppföljning till 23 års ålder av svagbegåvade elever i vanlig skola
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning Institutionen för pedagogik, 1993)
Svagbegåvade i vanlig skola : en uppföljning genom högstadiet och gymnasieskolan
(Stockholm: Inst för pedagogik, 1990)
Alternativkurser och utbildningskarriärer : en uppföljningsstudie genom högstadiet och gymnasieskolan
(Stockholm: Inst för pedagogik, 1989)
Utvärdering genom uppföljning av elever. I Longitudinella studier och utbildningsplanering.
(Stockholm: Skolöverstyrelsen, 1984)
Utvärdering genom uppföljning av elever Ett nytt individualstatistikprojekt
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1979)
Specialpedagogiskt stöd, till vem och hur? Rektorers hantering av policyfrågor kring stödet i kommunala och fristående skolor
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2011-02-23)
The general aim of the present study was to explore how head teachers (N = 683) for older
students and head teachers (N = 250) for younger students in Swedish compulsory schools
(community ruled and free schools) describe ...
Intelligensförändringar under ett kvartssekel : jämförelser mellan trettonåringar prövade 1961, 1966, 1980 och 1985
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1989)
Vad betyder ålder i klassen? enkätsvar och skolmognadsbedömningar relaterade till födelsemånad
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning , Institutionen för Pedagogik, 1985)
Svagbegåvade i vanlig skola: skolerfarenheter och inträde på arbetsmarknaden
(Nordisk tidskrift for spesialpedagogikk, 1993)
Sjunker intelligensnivån? : en jämförelse mellan trettonåringar testade 1961, 1966 och 1980
(Göteborgs universitet, Pedagogiska institutionen, 1983)