Search
Now showing items 1-10 of 493
Att välja eller välja bort naturvetenskap och teknik
(Stockholm: Verket för högskoleservice, 1995)
Omitted ability bias and the wage premium for schooling: New Swedish evidence
(Stockholms universitet Institutet för social forskning, 1997)
Individualiseringens villkor: unga vuxnas föreställningar om arbete och självförverkligande
(2010-03-31)
This thesis has a dual objective: one is to contribute to the discussion concerning the theory of
individualization and relate that discussion to the ontology of critical realism. The other is to
increase the knowledge ...
Yrkesroller i förskolan
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
Att återerövra kroppen. En studie av livet efter en ryggmärgsskada
(2005)
Traumatic spinal cord injuries often result in extensive consequences, including paralysis of the muscles from the locus of the injury downwards and a loss of sensation in the same area. The purpose of the present study ...
Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget. En etnografisk studie om bedömning i förskolekontext
(2016-10-21)
This study examines the assessment practices and discourses in Swedish preschool in times of changing principles for state control and steering. These practices and discourses are analyzed in relation to theories about ...
Med kroppen som illustration: Hur förskolebarn prat-skapar naturvetenskap med hjälp av multimodala och kroppsförankrade förklaringar
(2019-01-25)
The aim of this thesis is to combine three research areas, namely preschool, science and illustrations, in order to examine (a) how modes are combined when references to the body are made or the body as such are used to ...
Effekter av intensivundervisning i matematik. Utvärdering av ett pilotprojekt med personlig tränare i matematik för elever i behov av särskilt stöd
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015)
Pedagogik, plats och prestationer. En etnografisk studie om en skola i förorten
(2013-08-15)
Denna avhandling bygger på en etnografisk studie i en förortsskola som har valt en särskild pedagogisk modell för att hantera och genomföra sitt uppdrag. Detta i en tid som präglas av stark fokusering på elevprestationer ...